Sistemul de camere video instalat pe Drumul National 1, intre Bucuresti si Sinaia, este identic celui utilizat in Germania pentru supravegherea autostrazilor. Locul in care a fost amplasat nu a fost ales intimplator. "DN 1 este una dintre cele mai aglomerate artere de circulatie. Mai este si locul unde frecvent se produc accidente rutiere grave si se incalca normele rutiere", spune Mircea Todirica, seful Directiei Politiei Rutiere.

Filmarea pe loc, amenda vine acasa

Camerele video vor detecta automat numarul masinii de pe placutele de inmatriculare, iar datele inregistrate vor fi transmise catre un centru de monitorizare a traficului rutier. La fel ca si in cazul radarelor mobile, cel ce nu respecta regulile de circulatie va primi acasa doar chitanta cu amenda. "Este vorba despre camere video care vor inregistra toate datele din trafic. Nu numai viteza", adauga Todirica. Astfel, viteza excesiva, depasirile pe linie continua, neacordarea de prioritate, depasirea coloanelor de masini la semafor vor fi toate analizate cu ajutorul sistemului video.

Camerele nu pot fi fentate

Dispozitivele antiradar nu sint eficiente in cazul aparaturii video. In felul acesta, politia vrea sa evite metodele prin care vitezomanii au fentat radarele mobile. Noile camere nu pot fi detectate si nici bruiate. "Totul se inregistreaza. Daca ai facut ceva gresit, se va vedea pe monitor", spune Todirica. De asemenea, sistemul de supraveghere va fi folosit pentru depistarea masinilor furate, dar si pentru interventia rapida in cazul unui accident.

Citeste si:

Pentru ca acest lucru sa fie posibil, camerele video sint amplasate la distante mici. "Este un sistem multifunctional. Nu stiu daca distanta dintre doua camere este de fix 5 kilometri, dar, oricum, vor fi destul de dese. Cei care incalca legea nu au nici o sansa", precizeaza pentru "Cotidianul" seful Politiei Rutiere.

In asteptarea fondurilor pentru extindere

"Am ales DN 1 pentru inceput, deoarece poate asa ii mai potolim pe soferi, poate-i mai civilizam un pic, ca nu se mai poate asa!", spune Todirica. Implementarea sistemului de camere video in Romania a costat aproape 3 milioane de euro, bani din fonduri Phare, iar proiectul a fost cistigat de compania Alcatel.

Pina la 30 noiembrie, soferii care tin acceleratia la podea sint inca la adapost de vigilenta camerelor de luat vederi. "Acum sintem in faza de montare, implementare si testare. Pe 30 noiembrie, inauguram sistemul. El va acoperi la acea data drumul de la Bucuresti la Sinaia. Vrem sa il extindem pina la Brasov, dar sa vedem cine ne mai da bani", incheie Todirica.