Strigatul lor de lupta poate fi intrezarit in sloganul cu care isi vind imaginea. "Cotidianul" a cerut parerea citorva publicitari pentru a evalua cit sint ele de percutante. O voce masculina in off, un slogan puternic si visul e gata. "In general, posturile de televiziune isi creeaza sloganul pornind de la atributele pe care le au, de la beneficiile pe care le ofera telespectatorului sau de la aspiratiile pe care le are publicul sau tinta", spune Diana Capatina, Senior Copywriter in cadrul agentiei de publicitate Re:ply.

Duelul pozitionarilor

Posturile Antena 1 si PRO TV se dueleaza cel mai abitir in slogane. Postul aflat in proprietatea lui Dan Voiculescu defileaza cu "Impreuna sintem Antena 1", care apeleaza la o apropiere de public, in timp ce sloganul celor din Pache Protopopescu, "Gindeste liber" este mai indraznet. "Cele doua imi aduc aminte de razboiul pozitionarilor Connex si Orange. Unii sint inovativi si dau tonul tendintelor, ceilalti se vor emotionali si apropiati de oameni. Formularile sint cam comune, insa iti intra in cap fiind repetate suficient de des", spune Bogdan Mirica, Creative Director pentru Graffiti BBDO. In schimb, Diana Capatina crede ca noile slogane ale celor doua posturi nu sint foarte reusite, daca le compari cu anterioarele "Mereu aproape", respectiv "Te uiti si cistigi". "Sloganul Antenei 1 doreste loializarea si flatarea audientei, dar abordarea aceasta s-ar putea sa nu prinda. E greu de prezis daca telespectatorii vor sa se asocieze cu un post de televiziune. Sloganul PRO TV, 'Gindeste liber!", nu sta prea bine, fiind incorect si incoerent comunicat", mai spune ea. Sloganul PRO TV-ului de la lansare, "Te uiti si cistigi", este considerat de catre Malina Iordan, copywriter in cadrul Brandient, "unul foarte reusit, care promitea un beneficiu clar pentru privitori, dar care s-a devaluat in timp, din cauza politicii postului de a vira spre senzational in stiri si de a relua la nesfirsit filme arhivizionate. PRO TV-ul ar putea sa recupereze teren si telespectatorii pierduti daca ar face o promisiune diferentiatoare, in divertisment, spre care s-a indreptat dintotdeauna, dar pe care nu a comunicat-o eficient".

Greaua povara publica

Citeste si:

Abia trecuta printr-un proces de rebranding, TVR si cele patru posturi de sub umbrela sa au nevoie de ceva timp pentru a-si comunica si demonstra noile slogane, este de parere Diana Capatina. "TVR 1 va avea sarcina cea mai dificila, cu sloganul 'Imaginea timpului tau>>. Postul se adreseaza unui public eterogen si trebuie sa-mi ofere motive si mie sa ma recunosc in acest mesaj, dar si unei familii de lipoveni din Delta sau unor adolescenti care-si fac studiile in Anglia", spune ea. Malina Iordan considera sloganul TVR perfect articulat din perspectiva promisiunii pe care brand-ul o face: "Piesa de rezistenta o constituie 'Jurnalul>> de stiri, evoluat spectaculos in ultimul timp din perspectiva obiectivitatii si profesionalismului cu care reflecta realitatea".

Nisa este un atu

Publicitarii sint de parere ca cele mai bune slogane sint ale televiziunilor specializate. "E mai usor sa dai un slogan care sa vorbeasca numai despre muzica, film sau sport decit unul care sa vorbeasca de televiziune in general", spune Bogdan Mirica. "Sloganul HBO, 'It’s not TV. It’s HBO>>, este atit de bun, incit nici macar adaptarea 'E mai mult decit televiziune. E HBO" nu a reusit sa-i rapeasca din farmec si inteligenta", exemplifica acesta. Malina Iordan crede ca un slogan care se potriveste politicii editoriale, dar si viziunii postului este "Deschide lumea" al postului Realitatea TV. "Postul s-a dorit inainte de rebranding un CNN al Romaniei, lucru care a reusit in mare parte sa-l si faca.

Desi nu beneficiaza de prea multe vedete si profesionisti, iar jurnalistii migreaza ametitor din si inspre acest post, Realitatea TV pastreaza totusi constanta promisiunea de a arata lumea asa cum este, de a deschide noi orizonturi de interpretare a realitatii datorita talk-show-urilor moderate de vedete cu vechi state in jurnalism". Diana Capatina crede, la rindul sau, ca sloganul "Acasa e iubirea" este un bun exemplu despre felul in care consecventa in comunicare duce la un succes de durata: "Acum 7 ani, postul isi propunea sa ofere femeilor programe pe gustul lor. Intre timp, a dezvoltat conceptul initial, pastrind insa aceeasi linie: a produs telenovele si a construit vedete locale".