In cel mai mare secret posibil, asa, peste noapte, primarul comunei Giarmata a improprietarit localitatea cu 140 ha de teren, majoritatea pamantului fiind situata sub Aeroportul International Timisoara. Primarul Gavril Rosiianu s-a declarat stapanul pistelor si nu mai vrea aeroport, ci cartier de vile cu lacuri, barcute, salupe si.luminite. Exact ca la.Viena!!!

In luna februarie a.c., printr-o hotarare a Consiliului Local, Primaria Giarmata, localitate aflata la nici 10 km de Timisoara, si-a trecut in administrare 101 ha de teren din zona Aeroportului International Timisoara. Prin aceeasi decizie, ca totul sa fie sub control deplin, alte 38 ha de pamant au fost acaparate, de aceasta data in proprietatea privata a Consiliului Local Giarmata.

Fara nici un fel de dubiu, proiectul de hotarare a fost elaborat, conceput si bagat sub nasul consilierilor locali de catre primarul comunei Giarmata, Gavril Rosiianu, fost militian si sef de post, actualmente masa de manevra si membru de vaza al PD Timis. Chiar daca hotararea Consiliului Local nu specifica mare lucru, in afara de o sumedenie de numere topografice, cert e ca intreaga suprafata, de 140 ha, se afla sub pistele, facilitatile si cladirile Aeroportului International Timisoara.

PROPRIETARUL TABULAR.

Pentru ca planul sa fie dus pana la capat, cu decizia consilierilor in buzunarul de la piept, democratul Gavril Rosiianu a dat fuga la Cartea Funciara, unde a intabulat dreptul Primariei Giarmata asupra celor 140 ha de teren. La scurt timp dupa ce a devenit proprietar tabular al pamanturilor de sub aeroport, primarul Rosiianu a inceput jocul de-a soarecele si pisica cu Ministerul Transporturilor, aratandu-si disponibilitatea unei colaborari cu ministrul Ilie Dobre, colegul sau de partid: "Va aducem la cunostinta ca suntem deschisi la discutii pe acest subiect.

Mentionam ca, in situatia in care sunt persoane care revendica dreptul de proprietate asupra unor terenuri aflate in perimetrul aeroportului civil sau militar, va comunicam ca suntem dispusi sa compensam suprafetele solicitate cu echivalent pe teritoriul comunei noastre, tinand seama ca exista aceasta posibilitate".

SIGURANTA NATIONALA.

Socati de discursul democratului Gavril Rosiianu, cei din Ministerul Transporturilor au respins orice negociere in acest sens. Ba mai mult, fiind vorba despre o problema de siguranta nationala, ministerul a demarat o investigatie pentru a vedea cum de-a ajuns Primaria Giarmata proprietar tabular pe domeniul strategic al statului roman. Treburile s-au precipitat insa la mijlocul lunii iunie, cand primarul Gavril Rosiianu si-a facut un obicei din a vizita Aeroportul Timisoara, la brat cu tot soiul de investitori germani si italieni, pentru a le arata, in teren, bogatiile comunei Giarmata.

Citeste si:

La 1 iulie 2005, Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Timis incepe sa lamureasca, incetul cu incetul, situatia conflictuala ivita intre AIT si comuna banateana. Dupa indelungi cautari si munca de arhiva, inginerii topografi au ajuns la concluzia ca Aeroportul Militar este amplasat in partea de N-E a localitatii Giarmata Vii si pe raza administrativ-teritoriala a comunelor Ghiroda si Remetea Mare, fiind evidentiata in registrele cadastrale ale localitatii Ghiroda. Deci, nu Giarmata! "In nici un registru cadastral al teritoriului administrativ al comunei Giarmata nu este inregistrat aeroportul MAN", se arata intr-un document trimis Aeroportului International Timisoara.

INVAZIA DEMOCRATILOR.

Tot din verificarile celor de la Oficiul de Cadastru Timis a reiesit ca, inca de la reforma agrara din 1945, de teritoriul administrativ al comunei Ghiroda, a apartinut si localitatea Giarmata Vii! "Hotararea nr. 5/2005 a Consiliului Local Giarmata, prin care isi atribuie dreptul de administrare asupra celor 101 ha, pe o parte din aeroportul militar, nu este intemeiata, deoarece suprafata mai sus mentionata face parte din teritoriul administrativ al comunei Ghiroda", se arata in acelasi document. Ca atare, indiferent de ce interese imobiliare au unii democrati in acea zona strategica, Giarmata nu e tot una cu Ghiroda! Si cu asta, basta! Comandantul AIT, Dan Idolu, a criticat tot acest joc de picioare si "turismul" cu investitori practicat de primarul Gavril Rosiianu.

"M-am crucit cand l-am vazut pe aeroport cu niste oameni de afaceri si l-am auzit ca vrea sa deruleze nu stiu ce megaafacere. Exista un cod aerian care defineste situatia domeniului public din zona unui aeroport. Aici nu se pot construi vile si nici nu se pot infiinta culturi agricole. Astea-s aberatii! Nu stiu cine l-a ajutat sa se intabuleze, dar AIT nu este la prima tentativa de 'privatizare>>. Inainte au fost italienii de la Save, acum vin nemtii...", a declarat directorul AIT, Dan Idolu.

VISUL UNEI NOPTI DE VARA

Si pentru ca tot tacamul sa fie complet, democratul Gavril Rosiianu (foto) sustine ca, in toata nebunia de pe AIT, mai este loc si de un cartier de vile de vreo 450 de case, iar pentru utilitati, primarul intentioneaza sa acceseze un grant ISPA de vreo 2,5 milioane de euro. "O sa fie extraordinar. De acolo, asa frumos se vede Timisoara noaptea, cum se vede Viena cand vii de la Linz", este de parere mai-marele comunei Giarmata. Totusi, ceea ce nu spune Gavril Rosiianu este si faptul ca, pe langa baza de interventii rapide si cartierul de vile, mai e loc si de un frumos teren de golf, menit sa satisfaca gusturile burgheze ale unor lideri ai PD Timis, mari consumatori de crose, mingi si gauri de diferite marimi...

SALUPELE SI BARCUTELE PRIMARULUI ROSIIANU

Pana la lamurirea definitiva a situatiei, SC Aeroportul International Timisoara SA a atacat in instanta hotararea Consiliului Local Giarmata. La randul sau, Prefectura Timis, trezita din somnul de veci, a atacat in contenciosul administrativ decizia consilierilor din Giarmata, la mai bine de sase luni de la comunicarea hotararii. Pe buna dreptate, democratul Rosiianu urla acum, ca din gura de sarpe, ca pozitia Prefecturii este tardiva! Indiferent care va fi rezultatul conflictului, primarul Gavril Rosiianu continua sa viseze. Mai mult, recunoaste ca are si niste investitori germani seriosi pentru a-si duce planul la capat. "Eu am fost si am vorbit despre acest lucru si cu ministrul Industriei din Renania de Nord. Am fost sa vad si cum arata aeroportul din Frankfurt", a declarat democratul Rosiianu. Pentru ca suprafata de 140 de ha este arhisuficienta si pentru alte proiecte de anvergura, Gavril Rosiianu mai are in cap construirea, tot pe locatia AIT, a unei baze de interventii si calamitati: "Vom face asta pe 5-6 ha. Aducem salupe, buldozere si barcute. Va fi o baza care sa deserveasca si alte tari. Cand va fi nevoie, vom ajuta si Ungaria, si Austria".