Un bloc din cartierul Pajura risca sa se prabuseasca din cauza apei adunate in subsolul acestuia. Locatarii spun ca de vina este Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice (RADET), care nu a reparat tevile sparte care transporta agent termic prin subsol. Reprezentantii Asociatiei de Proprietari se plang ca au semnalat problemele existente inca de acum patru ani, insa regia nu a luat nicio masura pana in prezent.

Lucrari incepute in 2004

Mormane de pamant ridicate din loc in loc, cateva tevi aruncate intr-un colt de parcare si gropi adanc sapate stau cascate la soare asteptand parca sa se intample ceva. Cam asta este privelistea din fata blocului I3, situat pe Strada Pajurei, nr. 19, din sectorul 1, unde angajatii de la RADET au inceput, la sfarsitul anului 2004, o lucrare de modernizare la retelele si punctele termice. Este vorba despre lotul II, cu 18 puncte termice, din ansamblul Pajura - zona EST, lucrare de care se ocupa firma Poni Con SRL, castigatoarea licitatiei. Locatarii spun ca, intr-un an, lucrarile nu au avansat deloc.

Un copil si-a rupt piciorul in transee

La sfarsitul saptamanii trecute, mai exact vineri, 7 octombrie, pe la 12.30, pe tot santierul din Pajura munceau doar doi-trei angajati. Restul erau in pauza de masa: unii pe la baraci, altii se odihneau pe langa utilaje, alti patru isi faceau curaj la un pahar de vin in barul de peste drum - Movi Buc Exim SRL, in timp ce seful de santier era de negasit. "Cam asta e atmosfera zilnica aici. Dimineata, pe la 7.00, vezi ca vin muncitorii, dau de cateva ori cu lopetile si, cum bate ceasul de 11.00, dintr-o data dispar unul cate unul", a spus Corneliu Panache, administrator la I3, unul dintre blocurile afectate de lucrarie RADET. Administratorul s-a mai plans ca santierul este nesemnalizat, iar in zona sunt multi oameni batrani si chiar copii care pot suferi din cauza asta. "De pilda, anul trecut, un baietel a cazut in una dintre gropile respective si si-a rupt piciorul", a adaugat Panache, criticand lipsa de reactie a autoritatilor, "care nu iau nicio masura".

"Nu vrem sa ne trezim cu blocul peste noi"

Citeste si:

Marea nemultumire a Asociatiei de Proprietari din blocul I3 este legata de refuzul RADET de a inlocui niste conducte care transporta agent termic si au scurgeri in subsolul necimentat al blocului. "Blocul I3 a fost construit acum vreo 40 de ani. Tevile de agent termic sunt ruginite, mai mereu se produc avarii si se creeaza o umezeala continua care pune in pericol structura si securitatea blocului", a explicat administratorul Corneliu Panache. "Lucrarile RADET din fata blocului nostru fac apa sa balteasca si sa mentina umezeala. La ultimele ploi, subsolul a fost inundat. Or, nu vrem sa ne trezim intr-o dimineata cu blocul peste noi", a mai spus administratorul.

Regia isi neglijeaza obligatiile

In incercarea disperata de a rezolva problema conductelor din subsol, asociatia s-a adresat in repetate randuri RADET, primind insa doar asigurari ca se va rezolva. Oamenii sunt revoltati de faptul ca ei sunt cu facturile la zi si nicio autoritate nu se intereseaza de situatia lor. Conform contractului de furnizare a agentului termic, incheiat intre RADET si asociatia de proprietari, furnizorul se obliga, la articolul 7, "sa asigure efectuarea reviziilor, reparatiilor programate la echipamentele si instalatiile de distributie/transport a agentului termic" si chiar "sa planifice lucrari de intretinere, revizii si reparatii la instalatiile de alimentare cu agent termic, aflate in administrarea sa, in afara sezonului rece". Cu toate acestea, tevile din subsolul blocului I3 sunt carpite si azi cu cepuri din lemn, iarna bate la usa si nimic nu pare a se schimba.

Autoritatile se disculpa

Mihail Popescu, secretar general al RADET, a spus ca "firma care a intarziat lucrarile in zona Pajura va fi penalizata, dar de Primaria Capitalei, deoarece contractul in urma licitatiei a fost incheiat intre firma si municipalitate". Surse din Primaria Capitalei au declarat insa ca de lucrarile la punctele termice se ocupa RADET, pentru ca regia are un centru de implementare special creat, care trebuie sa trimita oamenii sa verifice in permanenta. Directorul firmei Poni Con SRL, Nicolae Pauna, a declarat, la randul sau, ca se afla cu lucrarea in grafic, "termenul final fiind pe 20 octombrie". Cat despre eficienta muncitorilor, acesta a spus ca sunt arondati acolo 30 de oameni, care lucreaza mai mult in subsoluri, "motiv pentru care lumea din zona nu are cum sa-i vada".