In timp ce Ministerul Transporturilor lucreaza la normele care ii vor obliga pe soferii masinilor de mare tonaj sa circule pe timpul iernii doar daca au cauciucuri de iarna, noul Cod Rutier a fost completat de parlamentari cu obligarea tuturor conducatorilor auto de a-si pregati masinile de iarna.

Noile prevederi au fost introduse in proiectul legislativ de catre parlamentarii din Comisia de Industrii si Servicii din Camera Deputatilor, relateaza Gandul.

"Noul Cod Rutier prevede deja obligarea tuturor soferilor de a-si echipa masinile, indiferent de categorie, cu cauciucuri de iarna. Astfel, va fi interzisa circulatia pe drumurile publice cu masini neechipate corespunzator pentru sezonul rece. Sunt avute in vedere cauciucurile de iarna, dar si lanturile sau materialele antiderapante. Masura este buna, pentru ca vor fi evitate foarte multe accidente rutiere provocate de lipsa echiparii adecvate, dar si blocajele de drumuri create de astfel de evenimente", a declarat comisarul sef Lucian Dinita, seful Directiei de Politie Rutiera din IGP.

  • Penalitati si pentru blocarea traficului

Potrivit initiativei Ministerului Transporturilor, soferii masinilor mari vor plati taxe usturatoare pentru tractarea de urgenta si penalitati pentru timpul in care au blocat alti soferi. Proiectul este pe masa ministrului Transporturilor Anca Boagiu si ar urma sa intre in vigoare de la 1 noiembrie.

Intr-o prima faza, proiectul se refera doar la transportatorii de marfa si de persoane, dar ar putea fi extins si la autoturismele personale. Echiparea completa a unui camion mare cu anvelope de iarna se apropie de 30.000 de lei.
"Transportatorii de marfa si de persoane vor fi obligati sa aiba anvelope de iarna. In caz contrar, vor plati tractarea si amenda in cazul in care vor ramane inzapeziti", a declarat Andrei Cristian - director siguranta rutiera CNADNR.

Iarna trecuta, pe soselele din tara au avut loc peste 1.800 de accidente, care au provocat moartea a 500 de persoane. Politistii avertizeaza ca o treime dintre accidente au avut loc pe fondul vitezei neadaptate la conditiile de drum, implicit si din cauza lipsei dotarii corespunzatoare a masinilor implicate in accidente.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.