Numarul SMS-urilor trimise in 2005, ca urmare a unor campanii promotionale, au cunoscut un salt considerabil fata de 2004, in conditiile in care tot mai multe firme aleg sa isi promoveze produsele prin SMS. Acest mijloc de comunicare pentru concursuri si promotii este comod pentru consumator si prinde foarte bine. "Campaniile noastre se adreseaza in primul rand tinerilor, iar acestia reactioneaza cel mai bine la concursuri care implica trimiterea si receptionarea de SMS-uri", ne-a declarat Mugurel Radulescu, director de comunicare la Coca-Cola Romania. Acest mod de comunicare cu clientii a fost ales si de catre Unilever, producatorii de croissanturi, Kiss FM, Radio 21, Pro Tv Magazin.

Mesaje "castigatoare"

Procedura de desfasurare a unei promotii prin SMS este simpla. Organizatorul cumpara un numar scurt (de exemplu 1424) de la un furnizor de telefonie mobila si isi mediatizeaza intentiile pe ambalajul produsului. Consumatorul trimite apoi un cod sau un cuvant prin SMS, la tarif normal, la un anumit numar si asteapta confirmarea castigului. Receptivitatea romanului la cadouri de orice natura ii creste producatorului vanzarile, rotunjind in acelasi timp si veniturile companiilor de telefonie mobila.

Acestia au inregistrat in 2005 dublari ale numerelor scurte alocate cat si ale SMS-urilor trimise. "De la inceputul anului, au fost activate de doua ori mai multe numere scurte", ne-au declarat reprezentantii Orange. Si la Connex alocarea de numere scurte este un business profitabil. "In prezent, avem 200 de numere scurte alocate, anul 2005 reprezentand un salt major in evolutia pietei romanesti, cu o crestere de 50 la suta fata de 2004", a precizat Gabriel Sora, manager de produs la Connex.