In ciuda ploilor, a inundatiilor si a unei veri capricioase, consumul de publicitate pentru marcile de bere a cunoscut in acest an cresteri semnificative fata de anul trecut. Asta inseamna ca producatorii au tinut sa comunice intens pentru a-si conserva cotele de piata si pentru a lansa noi promotii si marci. Conform monitorizarilor companiei Alfa Cont, in primele opt luni ale anului 2005, marcile de bere au beneficiat de 63.364 de insertii publicitare pe TV, presa scrisa si radio. Cifra reprezinta cu 64% mai mult decat volumul de insertii inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. In volum brut de publicitate pe TV, presa si radio, berarii au cheltuit aproape 115,6 miliarde euro, dar aceasta cifra trebuie luata cu rezervele de rigoare, fiind exprimarea bugetului fara discounturi.

In intervalul ianuarie - august 2005, grosul publicitatii la bere pe mediile conventionale s-a indreptat catre posturile de televiziune. Aproximativ 98,5% din volumul brut de publicitate (amintit mai sus) s-a consumat pe TV. Altfel spus, s-au difuzat 57.938 de spoturi TV pentru bere. Presa si radioul au adunat in acest an, ca de altfel si in anul trecut, doar cativa "stropi de bere": procente de sub 1% din totalul volumului brut de publicitate. Cifrele furnizate de Alfa Cont arata ca numarul de spoturi TV difuzate in primele opt luni ale anului 2005 a fost cu 71% mai mare decat cel inregistrat in aceeasi perioada a anului 2004.

Daca televiziunea este suportul media cel mai cautat de berari, vara este anotimpul in care se concentreaza campaniile de comunicare pentru bere. Potrivit unei monitorizari Capital, in cele trei luni ale verii 2005 au fost difuzate numai putin de 42.656 de spoturi TV pentru bere, cu 83% mai multe decat in vara 2004. Ca si anul trecut, marca Ursus a avut o campanie de comunicare consistenta pe posturile TV, fiind intrecuta ca numar de spoturi in aceasta vara de Burger, care a comunicat "ca acasa" pe National TV.

Demn de remarcat este ca Prima TV a difuzat in aceasta vara 5.984 de spoturi pentru bere, fiind statia care a difuzat cel mai mare volum de publicitate TV. Pe locurile urmatoare in topul televiziunilor cu cele mai mari difuzari de spoturi TV pentru bere, se afla TV Sport (4.098 spoturi), National TV (3.772) si Pro TV (3.647). Dar televiziunea nu a fost totul in planurile de comunicare ale berarilor. Campaniile promotionale si festivalurile au jucat, si in aceasta vara, un rol important in strategiile de marketing ale principalilor jucatori de pe piata.

Citeste si:

Incepand cu acest an, festivalul Ursus de la Cluj a fost integrat in seria de evenimente organizate sub conceptul umbrela intitulat "Muzica Ursus". Ca in fiecare an, la festivalul Liberty Parade, platanele DJ-ilor s-au invartit tot sub semnul "Muzica Ursus". Sub acest concept, Ursus a sponsorizat si Stufstock 3. In cele trei zile s-au consumat peste 14.000 de litri de bere Ursus. Pentru Timisoreana, producatorii au organizat "Serbarile Timisoreana", care au atras peste 600.000 de participanti.

In sezonul estival 2005, Stella Artois n-a pierdut ocazia de a reveni pe marile ecrane. Alaturi de Interbrew, agentia Momentum a continuat turneul "Stella Artois Screen Tour". Sub egida marcii Bergenbier, Interbrew a organizat mai multe evenimente: festivalul berii in orasele Alba, Sebes, Cugir, Blaj si Medias; Sarbatoarea Castanelor la Baia Mare si "Zilele Bergenbier" la Ploiesti. Nici compania Brau Union nu s-a lasat mai prejos, optand in special pentru promotii.

In perioada 15 iulie - 15 septembrie s-a desfasurat la nivel national campania Golden Brau "Castigi de-ti sar capacele". Tot in timpul verii, intre 1 iunie si 31 iulie, s-a derulat o alta campanie pentru o marca a Brau Union. E vorba de Ciuc si de promotia "Ce-ti doresti de 1 miliard?". Toate aceste desfasurari de forte au drept scop sporirea increderii consumatorilor in marcile aflate in portofoliul companiilor si cresterea vanzarilor.