Dupa diverse afaceri cu Casuneanu, seful statului s-a ales, in urma cu cativa ani, cu o limuzina de lux si un teren in buricul Capitalei.

Statul, prin Ministerul Transporturilor, a alocat pentru refacerea drumurilor distruse de inundatii mii de miliarde de lei. Aceste fonduri imense se vor imparti intre 40 de firme de constructii, multe dintre acestea vechi "abonati" la contracte grase incheiate cu ministerul de resort pe vremea PSD, fie pentru reabilitarea drumurilor, fie pentru construirea de case prin ANL. Aceasta, in ciuda promisiunilor ministrului Transporturilor, Gheorghe Dobre, ca va avea grija sa nu se mai politizeze contractele de acest tip. Accesul la fondurile de la stat este facil, deoarece, potrivit legii, pentru atribuirea lucrarilor de refacere a drumurilor luate de ape nu este nevoie de licitatie, fiind vorba de o situatie de extrema urgenta, de catastrofa.

Pe lista intocmita de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), la loc de frunte se afla PA & CO International, firma condusa de omul de afaceri bacauan Costel Casuneanu. Acesta s-a remarcat prin faptul ca a fost unul dintre sponsorii de baza ai PSD, dar si prin afacerile facute cu actualul presedinte, Traian Basescu. De altfel, seful statului a recunoscut, la un moment dat, ca afaceristul din Bacau ii este "bun amic". Presa a scris ca, in anul 2000, actualul presedinte si omul de afaceri bacauan au facut afaceri impreuna prin care Basescu s-a ales cu o limuzina Mercedes si un teren de lux in Capitala.

De fapt, firma lui Casuneanu se poate mandri cu cele mai multe contracte atribuite fara licitatie pentru repararea drumurilor distruse de inundatii, pe bani buni de la stat - nu mai putin de 31 de contracte. Contactat telefonic, Casuneanu a recunoscut ca a obtinut destule contracte de la ministerul Transporturilor. "Am salvat multe drumuri nationale, am intervenit pe unde am putut, in zona unde imi desfasor activitatea, am ajutat cu ce am putut. Ni s-a spus, tu intri aici, tu aici. Dar sa stiti ca nu am decontat pana acum nici o factura, desi lucram la repararea drumurilor distruse de inundatii inca din luna iulie. In plus, pe forte proprii, am luat de la banci un credit de 100 de miliarde de lei pentru a cumpara motorina pentru camioanele cu care lucram. Am insa de incasat multi bani", spune Casuneanu. El neaga faptul ca a fost un sponsor al PSD, ci ca doar isi face treaba "cum pot mai bine, dand de lucru la 1.500 de oameni. Eu am si trei fabrici, dar nimeni nu spune ce fac acolo".

Nici ceilalti mari sponsori ai fostei guvernari nu au fost omisi de Administratia Drumurilor. In acest an, sefii CNADNR au atribuit, fara sa clipeasca, tot fara licitatie, o serie de lucrari pe drumurile publice si lui Dorinel Umbrarescu, patronul UMB Spedition, alt client beneficiar al multor contracte grase cu ministerul Transporturilor, pe vremea PSD. Ciudat este insa faptul ca, desi ministrul Gheorghe Dobre atentiona ca firma lui Umbrarescu, alias "Regele asfaltului", "a facut lucrari proaste pe DN 10", UMB Spedition a prins o bucata importanta din cascavalul contractelor pentru drumurile distruse de inundatii. De altfel, aceeasi firma a mai beneficiat si de alt contract de reparatii, tot in urma unei catastrofe - dezastrul produs de explozia de la Mihailesti. Ca rezultat al multiplelor contracte castigate, firmele lui Umbrarescu aveau de incasat, la jumatatea lunii iunie, de la Ministerul Transporturilor, circa 1.600 de miliarde de lei.

Pe lista firmelor care se bucura de contractele beton cu statul se afla si cele ale unor politicieni care, atenti la rotunjirea profiturilor firmelor lor, au trecut cu arme si bagaje, dupa alegeri, in barca Puterii. Un exemplu este Beniamin Rus, fostul vicepresedinte al filialei din Bihor a PSD, care si-a adjudecat, numai in anul 2004, contracte de circa 1.300 miliarde de lei, in urma licitatiilor. Una dintre firmele acestuia, Selina SRL, care a donat oficial PD-ului 100 de milioane de lei, conform unui Monitor Oficial din martie a.c., se afla si ea pe lista contructorilor care repara drumurile luate de ape.

Ca sefii CNADNR nu au puricat suficient firmele carora le-au incredintat direct lucrarile de refacere a drumurilor o demostreaza si faptul ca pe lista de la Compania de Autostrazi se mai afla si Strabag AG, despre care insusi ministrul Dobre spunea recent ca ar avea intarzieri de un an pentru lucrarile pe DN Ciochiuta, la Severin, executate cu fonduri ISPA.


Despre autor:

Gandul

Sursa: Gandul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.