Pasajul Basarab a fost proiectat ca solutie rutiera de traversare a liniilor ferate ce ies din Gara de Nord si acum rup inelul principal de ocolire a orasului. Practic, cine vrea sa ajunga dintr-o periferie in alta a Bucurestilor nu o poate face pe o ruta ocolitoare continua, ci trebuie sa traverseze centrul orasului.

Asta duce la congestionarea zilnica a traficului si la cresterea poluarii in centru. Constructia a fost recomandata de japonezii de la JICA, in studiul privind situatia traficului bucurestean, facut in anii ‘90. "Daca nu-l facem nici acum, in 2-3 ani nu vom mai putea circula prin Capitala", motiveaza Adriean Videanu.

Traian Basescu gasise 70 de milioane de euro, in 2001, pentru construirea pasajului, de la Banca Europeana de Investitii (BEI), insa proiectul a fost contestat. Daca s-ar fi inceput atunci construirea lui, acum deja am fi circulat pe el.

Citeste si:

Linie ferata rapida Garade Nord - Otopeni

Proiectul prezentat ieri de Videanu este dublu ca lungime si pret fata de varianta Basescu. In proiectul din 2001, podul incepea la Bulevardul Titulescu, se oprea inainte de Splaiul Independentei si nu avea legaturi cu toate arterele pe care le traversa. Solutia actuala rezolva toate conflictele ce au aparut in trecut cu asociatiile de locatari de pe Bulevardul Titulescu, prin marirea distantei fata de blocuri. Podul nu afecteaza structurile rutiere de sub el.

Pe pod vor circula si tramvaie rapide, iar zgomotul produs de trafic va fi atenuat de panouri fonoizolante. Pe viitor, de la Gara de Nord se va ajunge cu un tren rapid la Otopeni gratie solutiilor rutiere favorizate de pod. Licitatia internationala, la care Videanu asteapta multe firme de renume, se va lansa la 15 septembrie, iar constructia va demara la primavara. Durata executiei este de 36 de luni.