Nemultumirea cetatenilor legata de abuzurile firmelor de cablu nu a ajuns numai la redactia ziarului nostru. Multi s-au adresat Oficiilor pentru Protectia Consumatorilor, de unde au asteptat sa li se dea dreptate si sa se actioneze in consecinta. Surpriza consumatorilor este mare cand de la OPC nu numai ca nu li se da dreptate, dar mai mult, cei de la Protectia Consumatorilor devin avocatii firmelor de cablu si raspund in consecinta. Va prezentam fragmente dintr-un raspuns al OPC adresat unei abonate a firmei de cablu RCS care reclama deconectarea abuziva efectuata de la cei de la cablu.

"Abonamentul poate fi platit la orice casierie RCS. Dvs. stiati unde este amplasata cel putin una din aceste casierii: cea la care ati incheiat contractul. Daca ati uitat totusi, va puteti informa telefonic la sediul SC RCS SA asupra casieriei unde puteti plati abonamentul". Tonul acestei parti din raspuns este cel putin ireventios.

"Nu exista o prevedere legala aplicata de institutia noastra care sa-l oblige pe furnizor la emiterea anticipata a facturii". Foarte multi cetateni au cerut ca operatorul sa le trimita factura acasa asa cum fac si alti furnizori de servicii (cei de telefonie mobila, de exemplu). "Contractul nu prevede obligativitatea furnizorului de a va soma in caz de neplata". Toti furnizorii de servicii isi someaza clientii in caz de neplata".

Citeste si:

"Nu exista o prevedere legala care sa permita institutiei noastre sa impuna orarul de functionare al unui agent economic". Nici la alte institutii furnizoare de servicii nu li se poate impune un orar de functionare. Numai ca acesti funizori permit, spre deosebire de cablisti, plata serviicilor prin alte metode (virament bancar, plata prin card. "Sintagma '...se achita anticipat la casieria operatorului pe o perioada de minim o luna de zile>> (pct. 4.4 din contract) este suficienta in privinta precizarii termenului de plata. Firma are o politica foarte elastica: in orice zi a lunii ati achita abonamentul aferent lunii urmatoare, plata este valabila pana la sfarsitul acesteia."

Acest punct din contractul de servicii este cel mai contestat de catre cetateni. Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC) cere in instanta clarificarea acestor formulari pe care le considera neclare si abuzive. Un abonat al firmei de cablu Astral, Mircea Teodorescu, ne-a semnalat faptul ca plata in avans a abonamentului este un abuz. "Ne pun sa platim un serviciu de care nu beneficiem. Nu mi se pare in regula. In schimb daca nu platim, la 1 ale lunii urmatoare ne deconecteaza" ne-a spus Mircea Teodorescu.