Din totalul de 3165 de vagoane aflate in parcul CFR Calatori, 2% sint mai noi de 10 ani, 20% au intre 10 si 20 de ani vechime, iar restul de 78% sint mai vechi de 20 de ani", a spus Liviu Pescarasu, director exploatare la CFR Calatori.

Vasile Olievschi, directorul general la Infrastructura si Transport Feroviar din cadrul Ministerului Transporturilor, a motivat situatia existenta prin posibilitatile financiare limitate pentru reabilitarea vehiculelor feroviare.

Banii publici nu ajung

Desi pentru perioada 2002-2005 au fost alocate de la stat aproape 900 de milioane de euro, conform datelor oferite de CFR, s-au investit doar aproximativ 65 de milioane de euro in modernizarea a 100 de vagoane si achizitionarea a 20 de vagoane noi pentru care s-a utilizat si finanatare externa.

De asemenea, CFR are in proiect repararea a peste 10.000 de vagoane si achizitionarea a 120 de trenuri "Sageata Albastra", dintre care 74 deja circula pe caile ferate romane.

Vasile Olievschi spune ca se aloca sume mai mici pentru modernizarea sau cumpararea de noi vagoane pentru ca "cei mai multi bani se duc spre infrastructura, care mentine siguranta circulatiei". Cheltuielile necesare pentru infrastructura, adica repararea si modernizarea cailor ferate, calculate de Ministerul Transporturilor pentru a ajunge la standardele europene, sint de peste 17.000 de milioane de euro, adica aproape 600.000 de miliarde de lei.

Citeste si:

Directorul Olievschi recunoaste faptul ca investitiile realizate pina acum de Ministerul Transporturilor nu sint suficiente si conditiile sint inca nemultumitoare, dar a spus ca "in masura in care o sa fie bani, o sa se faca mai mult".

Banii CFR in atentia procurorilor

Utilizarea banilor CFR in anii trecuti arata ca, desi insuficienti, acestia nu au fost nici corect administrati. Fosta conducere a CFR este cercetata in sase dosare penale, iar alte noua sunt in faza premergatoare, pentru prejudicierea companiei cu peste 675 de miliarde de lei vechi in total.

Mihai Necolaiciuc, fostul director general al CFR, si alti doi directori, economic si comercial, sint anchetati din ianuarie 2004 pentru ca ar fi facut achizitii care nu erau necesare, la preturi supraevaluate, sau au platit pentru servicii neefectuate, potrivit Inspectoratului General al Politiei Romane.

Astfel, fosta conducere CFR este acuzata ca si-ar fi indeplinit defectuos atributiile de serviciu, in mod intentionat. Pina in prezent, s-a inceput urmarirea penala doar in cele sase dosare, in care se cerceteaza prejudicierea societatii CFR cu peste 300 de miliarde de lei vechi.