"S-au facut multe investitii in rebranding, sedii, autovehicule sau dotari tehnice. Cred ca atentia trebuie indreptata acum si catre continutul programelor si calitatea artistica. Mi-a fost rusine sa vad anumite programe de pe postul public saptamina trecuta", a declarat Giurgiu, referindu-se la cele trei concursuri succesive de miss, difuzate in doua zile: Miss Plaja, Miss Diaspora si Miss World. "Nu trebuie sa toleram astfel de emisiuni doar pentru ca ele nu costa", a adaugat presedintele TVR, care doreste formate noi, mai multe emisiuni de documentare si investigatii.

Audienta fara target

Presiunea ratingului este o alta problema a realizatorilor din postul public, crede Giurgiu. "Nu e intotdeauna OK daca emisiunile au audienta. Trebuie sa existe si un target. Nu poti sa ai teama de audienta la Canalul 2, de exemplu, unde se scurg tot felul de productii nedorite", apreciaza noul presedinte al TVR. El doreste o analiza organizationala si o evaluare editoriala, in urma carora sa poata lua deciziile necesare.

Citeste si:

Nepotisme si influente politice

"Nu au sunat telefoane in perioada asta", a glumit Giurgiu si a repetat ca, atunci cind vor aparea semne ale influentei politice, el isi va da demisia. Singura presiune a constat in telefoanele venite pe filiera nepotismului, pe care presedintele TVR a declarat ca le poate gestiona.

Giurgiu este de parere ca in cadrul angajatilor exista o mare masa de mediocritate si ca realizatorii de emisiuni nu sint la curent cu ce se intimpla la celelalte posturi publice din Europa. Tot ieri, presedintele TVR a semnat contractul cu Gordon Lovitt, consultant pe probleme de strategie, care a mai lucrat la Televiziunea Publica Ceha si la BBC.