Decizia prefectului de Ilfov, Marian Petrache, de a initia un proiect de Ordonanta de Guvern in urma careia autobuzele RATB sa revina pe traeseele preorasenesti a reusit sa starneasca mania patronilor firmelor de microbuze care asigura, in prezent, transportul intre Capitala si localitatile ilfovene. "Proiectul are deja avizul Ministerului Administratiei si Internelor, acum este la avizat la Ministerul Transporturilor si speram sa obtinem toate avizele pentru ca, joi, in sedinta de Guvern, sa intre pe ordinea de zi", a afirmat prefectul Petrache referitor la soarta actului cu pricina.

Numai ca, pe langa razmerita iscata in tabara transportatorilor privati, dorinta prefectului de repunere in trafic a RATB-ului se pare ca are sanse destul de putine. "Pe langa faptul ca, pentru Regie, cheltuielile legate de subventia calatoriilor reprezinta un efort bugetar anual de peste 300 miliarde lei, repartizarea unor asemenea cheltuieli pentru transportul in localitatile ilfovene reprezinta deturnare de fonduri, fiind vorba de entitati administrative diferite", a precizat Mircea Ionescu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Transportul Local.

Pe de alta parte, contrariat de intentia prefectului Petrache, vice-presedintele Federatiei Patronale a Transportatorilor, Ion Ciomus, a mentionat ca "in spatele acestei hotarari se afla doi-trei primari de comune, de genul celui din Chitila, care au promis, in campania electorala, revenirea RATB-ului, numai ca toate firmele de microbuze care opereaza acum pe cele 68 de linii preorasenesti au participat la licitatia organizata de Autoritatea Rutiera si au primit licente de transport pe o durata de 3 ani.

Oricum, inainte de a elabora acest proiect de ordonanta, prefectul Petrache nici nu s-a consultat cu operatorii privati care, in afara de faptul ca asigura microbuzelor care circula pe aceste rute o frecventa de cel mult zece minute, au investit in aceasta activitate peste 100 milioane euro".