Liniile preorasenesti ale RATB ar putea fi reintroduse, dupa ce Prefectura Judetului Ilfov a propus un proiect de ordonanta de urgenta care, modificand un text de lege, sa permita autoritatilor locale din Capitala sa suporte o parte din costurile de explotare a acestui serviciu. "Am elaborat un proiect de ordonanta de urgenta care sa modifice legislatia in sensul solicitat de noi. Proiectul are deja avizul Ministerului Administratiei si Internelor (MAI), acum este la avizat la Ministerul Transporturilor. Speram ca pana la mijlocul saptamanii viitoare sa obtinem toate avizele pentru ca, joi, in sedinta de Guvern, actul sa intre pe ordinea de zi si sa intre in vigoare cat mai repede", a declarat ieri prefectul de Ilfov, Marian Petrache.

Prefectul a adaugat ca, dupa aparitia modificarii legislative, reprezentantii Consiliului General al Municipiului Bucuresti si cei ai Consiliului Judetean Ilfov ar urma sa negocieze concret cuantumul in care va suporta fiecare costurile presupuse de reintroducerea liniilor preorasenesti. Cele 68 de linii de transport in comun care faceau legatura intre Bucuresti si localitatile limitrofe din Ilfov au fost desfiintate, cu o luna in urma.

Desfiintarea liniilor preorasenesti este o decizie mai veche a Primariei Capitalei, argumentata prin faptul ca Bucurestiul "nu mai poate acoperi singur costurile de exploatare a mijloacelor de transport in comun", in conditiile in care majoritatea beneficiarilor proveneau din localitati din Ilfov. Reprezentantii autoritatilor locale din Ilfov au criticat decizia municipalitatii, aratand ca aceasta aduce mari deservicii locuitorilor din Ilfov. In jur de 160.000 de ilfoveni au fost nevoiti sa caute alternative de transport, din cauza costurilor prea mari percepute de operatorii privati.

Citeste si:

Pretul unei calatorii din Ilfov pana in Bucuresti s-a dublat, operatorii privati nefiind subventionati de la bugetul de stat sau local pentru acest serviciu.
Drept reactie la decizia Consiliului General al Capitalei de a desfiinta liniile RATB, autoritatile locale din Ilfov au amenintat ca ar putea recurge la instituirea unor taxe pentru Primaria Capitalei, cu privire la gropile de gunoi si retelele de apa care alimenteaza Bucurestiul si care sunt situate pe teritoriul judetului.

Desfiintarea liniei RATB - care asigura deplasarea a aproximativ 2.000 de salariati pe Platforma de Fizica Magurele - a starnit protestul cercetatorilor. Afectati de decizia municipalitatii ar fi si studentii Facultatii de Fizica a Universitatii Bucuresti, care nu beneficiaza de nici o facilitate din partea operatorilor privati.

Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, declara, la sfarsitul lunii iulie, ca regia bucuresteana de transport public are capacitatea de a-si relua traseele din Ilfov in trei zile, dar ca lipseste cadrul legal pentru ca autobuzele bucurestene sa revina pe fostele trasee. Primarul invoca Ordonanta Guvernului 86/2001, act normativ care reglementeaza transportul public local, aratand ca RATB nu poate circula in Ilfov - potrivit acestei ordonante - deoarece traseele depasesc granita administrativa.