"Aurora" si "Marti, dupa Craciun", peliculele realizate de Cristi Puiu, respectiv Radu Muntean, prezentate in sectiunea Un Certain Regard la Festivalul de Film de la Cannes, sunt considerate de jurnalistii francezi doua scufundari reci in realismul negru al cinematografiei romanesti.

Cele doua pelicule, numite de jurnalistii francezi "revelatia festivalului", au atras atentia publicului prin spiritul lor si a sedus oamenii prin realism, critica nemilioasa asupra societatii, gustul pentru dezastrul macabru si simtul absurdului, potrivit NewsIn.

Cu noile pelicule, acesti "diavoli" romani, cum sunt numiti de Le Monde regizorii Cristi Puiu si Radu Muntean, nu au renuntat la realismul negru. In schimb, au dezactivat umorul suprarealist care le permite sa-si atenueze amaraciunea, noteaza Le Monde.

Radu Muntean, care a prezentat la Cannes pelicula "Boogie" in 2008, revine de aceasta data cu o pelicula care spune povestea unui cuplu, la fel de transanta ca un bisturiu. "Marti, dupa Craciun" este povestea seaca a timpului necesar lui Paul pentru a-si anunta sotia, Adriana, si fiica de opt ani, ca le va parasi pentru o alta femeie. O poveste spusa de mii de ori si totusi prezentata de Muntean intr-o maniera noua, avand in prim plan vina concentrata intr-o decizie.

"Aurora" lui Cristi Puiu prezinta trei ore din viata unui om obisnuit care se transforma lent intr-un criminal. "Pelicula este o scufundare lenta in creierul acestui individ si reprezinta o epopee mentala asupra banalitatii raului", scriu francezii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.