O cercetare CSOP arata ultimele perceptii referitoare la piata TV.

Cele mai credibile televiziuni sunt Antena 1 si PRO TV, iar telespectatorii o aleg pe cea dintai atunci cand vine vorba de emisiuni de divertisment si umor si pe cea de-a doua pentru filme. Concluzia se desprinde dintr-o cercetare CSOP comandata de postul din Baneasa.

32,4% din cei chestionati in omnibusul care a avut loc in perioada 25 mai-8 iunie au raspuns, referitor la Antena 1: "Este un post in care cred". Procentul celor care au facut aceeasi afirmatie despre PRO TV este aproape identic, 32,1a. In timp ce televiziunea din Pache Protopopescu s-a mentinut stabila din acest punct de vedere, comparativ cu o alta cercetare a Antenei 1, din februarie, aceasta din urma a crescut cu aproximativ sapte puncte in acelasi interval. O scadere de credibilitate importanta (5%) s-a inregistrat in cazul Realitatii TV, pe care o mai considera credibila doar 9% din repondenti.

Schimbarile de perceptie

Realitatea TV mai scade si la perceptia de televiziune in ascensiune (de la 16,3% la 11,9%) si la credibilitatea si calitatea stirilor, dar scaderile nu au drept cauza o schimbare de politica editoriala sesizabila. Explicatia este mai curand contextuala si tine de faptul ca marile televiziuni din Romania au fost eliberate de presiunea PSD, pe care Realitatea TV a simtit-o in decursul anului trecut intr-o masura mai mica, din cauza audientelor de nisa.

Cresterea Antenei 1, care a inceput sa bata si ca ratinguri in randurile intregii populatii urbane jurnalul de ora 19.00 al PRO TV, se datoreaza de asemenea lipsei de constrangeri politice. Numai in situatia data, echipa "Observatorului" a putut sa-si etaleze profesionalismul.

Este interesant de urmarit ce se va intampla in urmatoarele saptamani la jurnalele Antenei 1, fiindca neoficial campania electorala pentru anticipate a inceput, iar situatia politica a liderului PC si fondatorul Antenei 1, Dan Voiculescu, este precara. Ca dovada faptul ca si in prezent numai 19,5% din cei chestionati cred ca Antena 1 este independenta politic, fata de 22,1% in cazul PRO TV.

Alte domenii

PRO TV continua sa stea foarte bine la capitolul filme artistice, cu 36,3 la suta din preferintele publicului, fata de numai 29%, Antena 1. Aceasta din urma s-a specializat, conform raspunsurilor, in productii de divertisment si umor, cu 39,8% si 38,3% din repondenti, fata de 24,5% si 26,6% in cazul PRO TV. Intr-o usoara ascensiune se afla si cel de-al treilea post comercial de pe piata, Acasa TV, preferat de 10,9a dintre romani. In cazul femeilor, procentul Acasa TV se apropie de cel al Antenei si PRO-ului (18,5%, fata de 28% si 28,1%).


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.