Aproape jumatate dintre gospodinele din Romania spala in continuare rufele la temperaturi ridicate.
Conform unui studiu realizat de Henkel Romania, 45% dintre respondentii care folosesc masina automata spala rufele in mod curent la temperaturi ridicate, de 60-90°C, 26% dintre respondenti spala frecvent rufele la 40°C si doar 6% la temperaturi scazute, de 30°C.

Astfel, spre deosebire de tara noastra, in alte tari din Europa Centrala si de Est, tendinta este de a spala rufele la temperaturi scazute. Astfel, in Ungaria si Polonia, procentul celor care spala la cca. 40°C este de 56% in Ungaria si 51% in Polonia, conform unui studiu Usage & Attitude efectuat de Henkel CEE in anul 2008.

Studiul realizat de Henkel Romania mai releva faptul ca respondentele care au optat pentru 60-90°C sustin ca temperaturile inalte "curata mai bine rufele si indeparteaza mai bine petele" - 64%. Cercetarile in zona detergentilor arata insa ca aceste efecte pot fi obtinute astazi si cu un detergent premium la temperaturi joase.

Putinele persoane care spala frecvent la temperaturi de 30-40°C sustin ca aceste temperaturi protejeaza culorile si tesaturile - 33%. De asemenea, 25% dintre acestea au recunoscut ca aleg temperaturile scazute pentru ca reprezinta un mod economic de a spala, cu un ciclu mai scurt de spalare la masina automata, ceea ce determina economii de apa si energie.

"Desi consumul de detergenti per capita se apropie de cel din alte tari europene, totusi, consumatorul roman nu cunoaste suficient beneficiile pe care le ofera diversele tipuri de detergent - de ce exista diferentierea intre detergenti pentru rufe albe si detergenti pentru rufe colorate; faptul ca pentru tesaturi speciale (ex. lana si matase) este indicat sa se foloseasca detergenti speciali care protejeaza acest tip de tesaturi, ca trebuie respectate indicatiile de pe etichetele tesaturilor etc", explica Tiberiu Mercurian, Marketing Manager Divizia Detergenti Henkel Romania.

Piata detergentilor de rufe este una dintre cele mai dezvoltate piete din Romania, penetrarea acestei categorii fiind de 91%. Este a doua piata ca nivel al penetrarii (in zona de FMCG), dupa ulei, si a treia ca marime in valoare, dupa ulei si bauturi carbo-gazoase.

Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 3.000 de femei, cu varste cuprinse intre 20 si 60 de ani, provenind din mediul urban.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.