Un nou suspect in dosarul "Excavatorul" de la Borsa a fost prins de politisti, duminica, in timpul misiunii de cautare a lui Nicoara Mihali, tanarul de 22 de ani care a tras mai multe focuri de arma, vineri seara, pentru a scapa de politistii care il urmareau, transmite corespondentul NewsIn..
Purtatorul de cuvant al IPJ Maramures, Voichita Zehan, a declarat ca politistii nu au reusit sa-l prinda pe Nicoara Mihali, zis Bandris, dar, in schimb, au prins un alt tanar implicat in acelasi dosar. Este vorba despre Vasile H., de 22 de ani ,din Borsa. Pe numele acestuia exista un mandat de aducere, emis de procurorii DIICOT in urma cu o luna.

In ceea ce il priveste pe Nicoara Mihali, tanarul care a reusit sa fuga vineri din fata politistilor dupa ce a tras mai multe focuri de arma inspre masina oamenilor legii, acesta este in continuare de negasit. Cautarile politistilor pentru prinderea lui Bandris continua, in zona orasului Borsa fiind instalate filtre. De asemena, au fost alertati si politistii din Suceava, judetul vecin.

Nicoara Mihali, zis Bandris, in varsta de 22 de ani, este in atentia politistilor de mai mult timp, fiind implicat in mai multe scandaluri. La inceputul lunii august, politistii au tras mai multe focuri de arma, in centrul orasului Borsa, pentru a-l prinde pe Bandris, care este suspect in dosarul traficului cu utilaje furate, insa acesta a reusit sa fuga dupa ce a lovit de trei ori cu autoturismul sau masina politiei, iar, in timpul manevrelor, a avariat alte trei masini parcate in zona.

Vineri seara, tanarul a fost reperat de un echipaj al politiei, dar a reusit, din nou, sa scape. In timpul urmaririi, din masina condusa de Bandris au fost trase mai multe focuri de arma inspre autoturismul politistilor. Purtatorul de cuvant al IPJ Maramures, Voichita Zehan, a declarat, sambata, corespondentului NewsIn, ca politistii l-au reperat pe Nicoara Mihali in zona Borsei si au incercat sa-l prinda. Un echipaj al politiei a pornit pe urmele tanarului. In zona Preluca-Tatari, din Pasul Prislop, Bandris, care se afla intr-o masina de teren, a luat-o pe un drum forestier. Politistii au mers in urma lui cu autoturismul in care se aflau, iar, la un moment dat, dinspre masina de teren in care se afla tanarul au fost trase focuri de arma. Politistii au ripostat si ei, tragand focuri de arma, dar au pierdut urma tanarului.

Nicoara Mihali este un cunoscut al politistilor maramureseni. El a fost sanctionat de mai multe ori pentru provocare de scandaluri si a fost cercetat in 2007 in doua dosare penale pentru savarsirea infractiunii de lovire. Un alt incident a fost semnalat in 4 ianuarie 2008, cand la o statie de carburanti din Borsa a izbucnit un scandal, in urma caruia au fost distruse mai multe bunuri. Autorul scandalului era chiar Nicoara Mihali.

Potrivit purtatorului de cuvant al IPJ Maramures, Mihali a fost in atentia oamenilor legii si anul trecut, in 3 august, cand i-a indemnat pe cativa tineri cu care se afla in acel moment sa atace masina politiei care era in serviciul de patrulare in centrul orasului Borsa.

Politistii au mai inregistrat doua scandaluri in care a fost implicat Mihali in 11 si 19 august 2008, incidente in urma carora tanarul a fost cercetat pentru patrundere fara drept in zona de siguranta a infrastructurii feroviare publice din Craciunesti, distrugere, precum si pentru ultraj contra bunelor moravuri, nereespectarea regimului armelor si munitiilor si vatamare corporala grava.

Noua persoane cercetate in cazul traficului cu masini furate din strainatate au fost arestate preventiv in data de 18 iulie, iar alte trei au fost arestate preventiv in data de 5 august.

Investigatiile in cazul utilajelor furate din strainatate au fost declansate de procurorii DIICOT din luna martie 2009, cand autoritatile judiciare din Belgia si Franta au sesizat autoritatile romane in legatura cu existenta unei grupari infractionale din tara noastra care sustragea repetat, de pe teritoriul unor state ale Uniunii Europene, utilaje de mare forta (excavatoare, macarale, buldozere) folosite in constructiile de drumuri si imobile si falsificarea documentelor de transport international/intracomunitar.

Potrivit DIICOT, ulterior, acestea erau transportate pe timp de noapte, cu trailere speciale, cu destinatia Romania, profitandu-se de faptul ca, de la data de 1 ianuarie 2007, momentul integrarii Romaniei in Uniunea Europeana, regimul tranzitului de marfuri la frontiera de vest este reglementat de Codul Vamal Integrat (aplicabil spatiului comunitar), potrivit caruia orice transport efectuat intre tarile membre, nu mai este supus controlului vamal.

Potrivit protocolului incheiat intre sefii punctelor de frontiera romani si maghiari, responsabilitatea efectuarii controlului documentelor de transport la intrarea in Romania apartine autoritatilor din Ungaria.

Utilajele astfel introduse in tara erau apoi comercializate la preturi sub valoarea de piata a acestora, unor societati comerciale cu sediul social in judetele Suceava, Hunedoara, Maramures si Constanta.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.