La mai bine de un an de zile de cand grupul elvetian Ringier a preluat Evenimentul Zilei, ziarul si-a croit haine noi: alta grafica, alta structura, alt logo. De pe frontispiciu a disparut celebra "bulina rosie". Se poate inchipui "Evenimentul Zilei" fara "bulina rosie"? Se poate renunta la simbolul care a facut istorie in presa scrisa din Romania? Se poate abandona acest logo din mintea romanilor? Se poate. Editorii au facut o mutare curajoasa. "Suntem constienti de riscul asumat, insa el nu este atat de mare.

Doua sunt marile motive si ambele privesc obiectivele noastre pe termen mediu si lung: incompatibilitatea formei fostului logo cu imaginea unui ziar serios si faptul ca bulina ne impiedica sa cream forma grafica dorita a primei pagini", explica Razvan Ionescu, redactor-sef Evenimentul Zilei. In esenta, asistam la o relansare a celebrului ziar si, partial, la o rebrandare, in masura in care a fost schimbat logo-ul ziarului. De ce era nevoie de o relansare? "Evenimentul Zilei n-a mai facut nici o schimbare de ani de zile, creand perceptia unei usoare intepeniri, in timp ce toate lucrurile in viata publicului nostru si pe piata media se schimba si incearca sa se modernizeze incontinuu", afirma Razvan Ionescu.

Redactorul-sef precizeaza ca aceasta schimbare era programata sa se intample in urma cu cateva luni, "insa evenimentele petrecute in redactia ziarului si pe piata au intarziat un pic aceste proiecte." Dar nu numai hainele s-au schimbat, ci si structura editoriala a ziarului. Editorialele au fost mutate in interiorul ziarului in favoarea trimiterilor de actualitate din prima pagina. S-a optat pentru o structurare mai clara, pe sectiuni editoriale. Aceste schimbari majore nu marcheaza si o repozitionare a cotidianului. "Incercam o marcare mai clara a pozitionarii noastre ca ziar de referinta", declara Razvan Ionescu. Intentia editorilor a debutat cu stangul, daca ne gandim ca la doua zile de la relansare, ziarul a dat o "chifla" memorabila - "betia" ministrului justitiei - cerandu-si scuze a doua zi.

Ramane de vazut cat va conta acest derapaj in consolidarea statului de ziar de referinta. Linia directoare a campaniei de publicitate pentru relansarea "Evenimentului zilei" a fost: pentru ca ai nevoie de un ziar mai bun! Campania a fost structurata in doua etape. "La nivel de comunicare, trebuia sa anuntam schimbarea si, pentru a nu face promisiuni gogonate, am ales sa aratam primul pas, realmente vorbind, catre acest ziar mai bun: mutarea din Casa Presei Libere intr-un sediu nou", explica Bogdana Butnar, de la agentia Headvertising.

In a doua etapa, registrul de comunicare a fost schimbat, astfel ca sub sloganul "Pentru ca ai nevoie de un ziar mai bun", comunicarea s-a concentrat asupra nevoii de lucruri mai bune in viata romanilor. Iar un lucru mai bun este si noul Evenimentul Zilei. "Romanii vor sa traiasca mai bine. Piata Sudului este schimbata cu Drumul Taberei, garsoniera cu un apartament, video cu DVD-ul, si televizorul cu unul mai mare si mai bun. De ce nu ar avea nevoie si de un ziar mai bun si mai modern?", explica Bogdana Butnar. Prin aceasta relansare, Evenimentul Zilei se rupe de trecut? "Ziarul isi asuma tot trecutul sau. Nu am urmarit sa ne rupem de trecut, ci sa ne ancoram mai bine la prezent", conchide Razvan Ionescu.

Citeste si:

Campanie publicitara in doi timpi

Campania de relansare a Evenimentului Zilei, semnata de agentia Headvertsing, a fost facuta in doi pasi.

• Primul, cu titlul "Primul pas spre un ziar mai bun", marcheaza mutarea redactiei din vechile birouri din Casa Presei Libere (fosta Casa Scanteii) intr-un sediu nou. La nivel simbolic, spotul TV a functionat ca o "curatare de tarele trecutului", cu scopul de a pregati terenul pentru un alt ziar.

• Al doilea pas, sub sloganul "Pentru ca ai nevoie de un ziar mai bun", insista asupra mesajului-cheie: Romania are nevoie de un ziar mai bun, si Evenimentul Zilei este acest ziar.