In campania electorala, Cristian Tudor Popescu s-a ingrijit sa decupeze dintr-un text ce urma sa apara in ziarul "Adevarul" toate referintele ce-l priveau, intr-un context deloc favorabil, pe Adrian Nastase, vaduvindu-si cititorii de explicatia unei privatizari suspecte.

Ca intre consateni

Documentul alaturat este scriptul initial al unui articol publicat in cotidianul "Adevarul" din ziua de 13 noiembrie 2004, in plina campanie electorala pentru alegerile generale si prezidentiale. Titlul original al articolului suna asa: "Marin Bucur, consateanul lui Nastase, a primit aproape cadou de la stat un IAS performant si 10.000 de hectare de teren". Redactorul- sef al cotidianului, Cristian Tudor Popescu, a decupat din titlu fragmentul "Marin Bucur, consateanul lui Nastase" si

l-a inlocuit cu "Patronul Casei Capsa"

Materialul se referea la modul in care a fost privatizat fostul IAS Facaeni, judetul Ialomita, si cele 10.000 de hectare de teren pe care le exploata. Era, de fapt, un exemplu clasic de privatizare cu dedicatie: trei institutii publice conduse de lideri PSD - Universitatea de Agronomie din Iasi, Consiliul Judetean Ialomita si Agentia Domeniilor Statului - au renuntat la propriile interese pe care le aveau in respectiva societate, pentru ca aceasta sa intre in proprietatea lui Marin Bucur, consateanul lui Adrian Nas-tase din Tartasesti, personaj care, in perioada guvernarii trecute, a primit numeroase "indulgente" guvernamentale, printre care Casa Capsa si citeva domenii de vinatoare.

Cititorii lasati in ceata

Citeste si:

Excizia practicata in titlu nu a fost singura interventie. Cristian Tudor Popescu a eliminat din corpul textului toate referirile la Adrian Nastase, inclusiv marturia privind o partida de vinatoare la care au participat Marin Bucur si Adrian Nastase pe terenurile IAS Facaeni. In economia materialului, referirile la Adrian Nastase aveau logica lor, pentru ca ofereau context si perspectiva subiectului. In lipsa lor, raminea complet neexplicata, pentru cititori, usurinta cu care institutiile publice si-au abandonat interesele pentru a da satisfactie lui Marin Bucur.

Dupa interventia redactorului-sef, materialul a primit toate semnaturile "conducerii profesioniste" a redactiei si a fost trimis spre publicare, fiind asezat undeva in interiorul ziarului. Inainte de asta, domnul Popescu s-a ingrijit - fapt total atipic - ca manuscrisul continind propriile-i corecturi sa fie recuperat si distrus. A ramas insa, undeva, o copie… •

"Evenimentul zilei", la judecata CRP

Consiliul de Onoare al Clubului Roman de Presa s-a intrunit ieri in sedinta extraordinara, pentru a dezbate "Cazul Evenimentul zilei", mai exact articolul referitor la petrecerea la care ar fi participat Monica Macovei. Este pentru prima data cind CRP intreprinde un asemenea demers, cu toate ca articolul EVZ, desi tendentios si insuficient documentat, nu e nici pe departe cel mai infam din presa romana. Mai multi dintre membrii Consiliului de Onoare au reprosat conducerii EVZ faptul ca ziarul a scris, in diverse conjuncturi, articole ce le erau nefavorabile, insa o decizie anume nu a fost luata.

Decit aceea de a se emite un comunicat potrivit caruia CRP nu ia nici o decizie pina cind "Evenimentul zilei" insusi nu-si finalizeaza propria ancheta interna privind circumstantele in care a aparut articolul ce o viza pe Monica Macovei.