La Teatrul National Bucuresti, cele mai solicitate spectacole sunt "Burghezul Gentilom", "Egoistul", "Inima de caine", "Eduard al III-lea", "Don Quijote" si "Ultima ora". Biletele se pun in vanzare sambata dimineata, incepand cu ora 10.00, cu cel putin doua saptamani inainte de spectacolul anuntat, si se epuizeaza, de cele mai multe ori, foarte repede, chiar in cursul acelei zile.
"La sala Amfiteatru, unde se joaca <Egoistul> si <Inima de caine>, biletele se epuizeaza mult mai repede. Se pot juca si doua spectacole, unul dupa altul, daca cererea este mare. De exemplu, s-a intamplat si anul trecut, ca si anul acesta, ca <Burghezul gentilom> sau <Eduard al III-lea>, care dureaza, in medie, trei ore, sa se joace de doua ori, in aceeasi seara. Incasarile teatrului pe anul trecut sunt de peste 2,3 milioane de lei, iar pe anul in curs, pana la 28 aprilie, sunt de peste 1,98 milioane lei. Numarul de bilete vandute pe 2008 este de 115.900, iar acelasi indicator pe anul in curs este, deja, de 89.239", a precizat reprezentantii Teatrului National.
La Teatrul de Comedie, gradul de ocupare a celor doua sali este aproximativ egal cu cel de anul trecut, insa, ca si la National, incasarile pe primul trimestru se apropie de totalul din 2008. "Numarul total de spectatori pe 2008 a fost de 44.783 lei. Sala cea mare are 317 locuri, iar sala Studio, 70 locuri. Incasarile pe 2008 au fost de aproape 458.000 de lei, iar in acest an avem o situatie interesanta: incasarile, inclusiv pe luna aprilie, totalizeaza 298.406 lei, iar numarul total de spectatori este de 18.632, pana la aceasta data. Pe 2008, topul pieselor preferate de spectatori include titlurile <Revizorul>, cu 7.388 spectatori, <Poker>, cu 5.309 spectatori, si <Clinica>, totalizand un numar de 4.446 spectatori. Piesa <Casa Zoikai>, are si ea, dupa doar sapte reprezentatii, 2.200 spectatori pana in acest moment", a declarat, pentru NewsIn, directorul adjunct al Teatrului de Comedie, Traian Petrescu.
La Teatrul Bulandra, multe dintre spectacole se joaca, intreaga stagiune, cu casa inchisa, potrivit directorului institutiei, Alexandru Darie. In aceste conditii, pentru a prinde loc in sala, multi spectatori isi fac rezervari cu trei-patru saptamani inainte de data spectacolului. "Daca stagiunea trecuta jucam aproximativ 95% din repertoriu cu casa inchisa, la ora asta pot sa spun, din fericire, ca procentul este de 100%. La niciun spectacol dintre cele 25 de titluri ale repertoriului nu sunt locuri libere in sala. Anul trecut, la peste 200 de spectacole, am avut mai mult de 50.000 de bilete vandute la cele doua sali, Izvor si Toma Caragiu. Este un numar enorm, iar asta tinand cont si de capacitatea salilor. O sala are 350 de locuri, iar cealalta sub 300 de locuri, la folosirea capacitatii maxime. Sunt spectacole unde sunt mai putine locuri, cum e <Crima si pedeapsa>, unde intra doar 99 de spectatori, pentru ca asa a fost gandit spatiul scenic de catre scenograf si regizor, sau alte spectacole unde intra 200 de spectatori. Pot sa spun ca am vandut bilete de peste 11 miliarde de lei vechi, ceea ce este o suma considerabila pentru un teatru de marime medie si cu doua sali aflate in doua puncte diferite ale Bucurestiului", spune Alexandru Darie.
Si la Teatrul Nottara sunt spectacole care se joaca, de regula, cu casa inchisa, dupa cum afirma directorul institutiei, Mircea Diaconu. "Printre acestea pot sa amintesc cel mai longeviv spectacol de la Nottara, <Sotul pacalit>, de Moliere, care se joaca de zece ani, <Titanic vals>, de Tudor Musatescu, piesa pusa in scena in urma cu opt ani, si <Scandal la opera>. Pentru ca spectatorul sa fie sigur de un loc in sala la un anumit spectacol, trebuie sa faca rezervare, de obicei cu doua saptamani inainte. Anul trecut, incasarile provenite din bilete au totalizat sase miliarde de lei vechi, iar anul acesta anticipam 6,5 miliarde. Pana acum suntem in grafic, cu incasari de 2,5 miliarde", precizeaza Mircea Diaconu.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro