Potrivit lui Maior, discutiile privind reforma inceputa in cadrul Serviciului, mai ales asupra structurilor intermediare de decizie, a facut ca unii dintre fostii sefi ai inspectoratelor SRI sa paraseasca sistemul "dupa o cariera frumoasa", iar altii sa ocupe functii de conducere in cadrul noilor directii. "Am incercat sa avem o dezbatere interna. Au fost si perspective critice din partea profesionistilor din sistem, dar si consultari cu Aliatii, am avut o discutie ampla inclusiv cu directorul Comunitatii Nationale de Informatii din SUA, apoi in septembrie cu directorul CIA. Evident, sunt si rezistente de mentalitate, de adaptare, intotdeauna birocratia incearca sa se conserve", a afirmat Maior referitor la nemultumirile interne provocate de aceasta reforma. Maior a mai declarat, in interviul pentru "Romania Libera", ca in cadrul Serviciului ar mai fi ramas aproximativ 100 de ofiteri din fosta Securitate, care, insa, sunt apreciati pentru profesionalismul si experienta lor.

Directorul SRI a anuntat, in acelasi interviu, "modificari" si la nivelul structurii de conducere a SRI, insa precizeaza ca in privinta adjunctului sau, generalul Dumitru Zamfir, trimis in judecata recent de DNA pentru fapte de coruptie, trebuie sa functioneze "prezumptia de nevinovatie chiar si in interiorul Serviciului" si ca nu se pune problema unei suspendari a acestuia din functie pe perioada desfasurarii procesului.

Pe de alta parte, in interviul publicat de "Romania Libera", Maior a spus ca reforma la nivelul "mecanismelor interne" ale Serviciului trebuie insotita si de una legislativa, deoarece "legile actuale tin de conceptia anilor '90". Astfel, directorul SRI a facut referire la legea privind statutul ofiterilor de informatii, care se afla intr-un stadiu avansat in Parlament. In acelasi context, Maior a afirmat ca spera ca o modificare rapida a Legii CSAT, care a fost ceruta de PSD in negocierile cu PD-L, sa antreneze si adoptarea celorlalte legi ale sigurantei nationale. "Proiectele existente au fost tratate nepartizan, desi au existat conceptii diferite in anumite puncte, mai sensibile. Se pot imbunatati, pot interveni modificari, dar pe aceeasi structura a proiectelor existente. Ar fi nevoie de o conceptie mai bine conturata pentru ca Serviciul sa poata raspunde mai bine unor provocari economice, sociale, criza financiara. Daca nu are instrumentele legale, nu i se poate cere SRI informatie si analiza performanta. Pe de alta parte, exista aceasta dezbatere in toate tarile europene intre exigentele de securitate si cele privind drepturile omului si protectia libertatilor", a mai spus Maior.

Citeste si:

Oficialul SRI a vorbit si despre necesitatea ca Autoritatea Nationala pentru Interceptarea Comunicatiilor sa functioneze in interiorul SRI, pentru ca altfel "se decupleaza efectiv un segment important al muncii de informatii". "Daca se creeaza o asemenea autoritate cu o autonomie institutionala in afara serviciilor de informatii, exista riscul sa se creeze un alt serviciu de informatii, care aduna o masa de informatii de la celelalte", a declarat Maior in interviul acordat ziarului "Romania Libera".

In ceea ce priveste disputa care a generat demisia fostului sef al SIE, Claudiu Saftoiu, care privea faptul ca SRI ar avea in SIE un concurent in materie de ascultari telefonice pe teritoriul Romaniei, Maior a spus aceasta problema a fost o "greseala de comunicare". "Nu exista decat mandat judecatoresc in autorizarea aceasta de interceptare. A fost o greseala de comunicare", a spus George Maior.

Maior a mai spus ca, inainte de evenimentele de la mina Petrila, cand 13 oameni au murit in urma unei explozii, SRI a trimis "constant" rapoarte "factorilor decizionali", dand exemplu Ministerul Economiei si al Muncii, despre situatia din zona miniera a Vaii Jiului. "Eu vorbesc de situatia din zona miniera. Cu multe vulnerabilitati, cu riscuri, aspecte concrete, pe care le-am semnalat in numeroase informari pe parcursul anilor. Inclusiv in 2008. Inclusiv Parchetul General a fost informat", a mai spus directorul SRI.