Dupa evacuarea sediului central al Uniunii Artistilor Plastici din Romania (UAP) din Casa Slatineanu, situata pe strada Nicolae Iorga nr. 21, s-a dat o adevarata batalie pentru gasirea unor spatii adecvate desfasurarii activitatii specifice. Initial, au venit o serie de promisiuni, inclusiv din partea fostului primar Videanu, insa nimic nu s-a onorat. Daca o mica parte din obiectele de patrimoniu au fost depozitate in niste incaperi de la Casa Presei, birourile conducerii, contabilitatea, casieria si serviciul de expozitii trebuiau sa ramana intr-o zona centrala pentru usurarea accesului artistilor.

Astfel ca, pana in aceasta saptamana, o mana de oameni a lucrat in fosta curte a UAP, in cladirea chioscului care deservea artistilor pasageri. Un spatiu mic, ascuns in spatele cladirii retrocedate, impropriu, fara surse de caldura si, cel mai grav, umilitor pentru cei care mai lucrau aici si pentru artistii nevoiti sa treaca pentru rezolvarea diverselor probleme pe la sediu.

Serban Dumitru, presedintele UAP: "Ni s-a cerut noua sa dam ceva ca sa primim altceva"
Din discutiile purtate "prin targ", o serie de plasticieni nici macar nu aveau habar ca institutia mai functioneaza in vreun fel sau altul. Zilele acestea, conducerea UAP va primi gazduire de la Teatrul National din Bucuresti, in Galeria Artis - o galerie tot a Uniunii, aceasta fiind tot o adresa provizorie, dat find faptul ca sediul teatrului trebuie sa intre in reparatii capitale.

Citeste si:

"S-a oferit domnul Caramitru sa ne gazduiasca temporar", ne-a declarat saptamana trecuta serban Dumitru, presedintele UAP. "Am facut tot ce s-a putut pana acum, am discutat la Guvern, la primarie, dar… ni s-a cerut noua sa dam ceva ca sa primim altceva… Am vorbit cu premierul Tariceanu, cu ministrul Culturii, Iorgulescu, dar deocamdata nu s-a putut rezolva nimic. Sincer va spun, astept cu nerabdare schimbarea Guvernului ca sa putem relua discutiile", a adaugat serban Dumitru.
Arhiva este depozitata in hale de productie si subsoluri

In vara, in ziua evacuarii, oamenii din UAP au fost nevoiti sa protejeze macar arhiva. Au gasit locatii precum galerii de arta, subsoluri, sali la combinatul fondului plastic, hale de productie, spatii, din pacate, improprii pentru ceea ce trebuie conservat. "Avem datoria sa conservam arhiva in primul rand, care este o arhiva istorica, pentru ca reprezinta toata activitatea si documentele mostenite de la Societatea Artistilor in perioada interbelica si, de fapt, de cand s-a infiintat aceasta institutie care are aproape 100 de ani. Ele trebuie depozitate cu grija. Avem, de asemenea, o colectie de patrimoniu. Este patrimoniul de lucrari de arta din colectia noastra, care, de asemenea, trebuie depozitat cu grija. In conditiile astea suntem disperati nu numai pentru acest aspect, ci si pentru faptul ca paralizeaza activitatea de administratie a Uniunii Artistilor Plastici din Romania.