De asemenea, aceste companii nu vor mai face campanii ale produselor de tip fast-food in scolile primare.

"Acesta este un exemplu al modului in care industria poate sprijini promovarea unei diete echilibrate si a unui stil de viata sanatos. Industria alimentara din Romania si-a asumat rolul de coordonator la nivel european al luptei impotriva obezitatii", spune reprezentantul World Federation of Advertisers (Federatia Mondiala a Publicitarilor), Will Gilroy.

Initiatorul "Codului etic pentru publicitate adresata copiilor", europarlamentarul Magor Csibi, a purtat, pe 22 septembrie, mai multe discutii cu reprezentantii marilor companii alimentare din Romania. "Ma bucura faptul ca am ajuns la un compromis cu aceste companii, care au semnat de bunavoie acest cod etic si sper ca, la sfarsitul anului viitor, 99% dintre companiile alimentare din Romania sa fie parte a acestui cod", a precizat Magor Csibi.

In cazul in care nu respecta prevederile, companiile care au semnat acest cod etic pot fi sanctionate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si de Consiliul National al Audiovizualului, potrivit legii.

Citeste si:

"Codul etic pentru publicitate adresata copiilor" a fost lansat pentru a reduce cresterea gradului de obezitate in randul copiilor. La nivelul Uniunii Europene sunt aproape 22 de milioane de copii supraponderali, dintre acestia, peste 5 milioane fiind obezi.

In plus, Ministerul Sanatatii a facut publica, in august, o lista a alimentelor care nu vor mai fi comercializate in scoli si gradinite, potrivit recomandarilor specialistilor in nutritie. Potrivit listei, nu mai pot fi vandute alimentele cu continut mare de zahar, grasimi si sare. Pentru sanatatea scolarilor si a prescolarilor, sunt interzise si alimentele care, prin continut, au peste 300 Kcal pe unitatea de vanzare, mai putin sandvisurile, care pot avea pana la 350 Kcal. Lista mai contine produse precum hamburgerii, pizza, preparatele de patiserie, cartofii prajiti si mezelurile grase, deoarece acestea au un continut mare de grasimi pe suta de grame.

Elevii nu mai pot cumpara de la magazinele din incinta scolilor nici chips-uri, covrigei, sticks-uri, snacks-uri, alune sarate si seminte sarate, din cauza ca acestea contin peste 1.5 grame de sare pe 100 de grame de produs.