"Pay it forward!" se va desfasura, pana in februarie 2009, in Bucuresti, Iasi, Constanta, Timisoara si Cluj-Napoca. Publicul vizat este cel intre 14 si 35 de ani, in randul caruia informatia va fi raspandita prin difuzarea de materiale si publicitate outdoor, concursuri de dezbateri in licee si in facultati, dar si prin elaborarea de ghiduri informative pentru profesori.

Principalele probleme urmarite de aceasta campanie informativa sunt reducerea saraciei severe, asigurarea accesului la ciclul primar de invatamant, promovarea egalitatii intre sexe si afirmarea femeilor, reducerea mortalitatii infantile, imbunatatirea sanatatii materne, combaterea HIV/SIDA si a tuberculozei, asigurarea durabilitatii mediului si crearea unui parteneriat global pentru dezvoltare.

Initiatorii campaniei sunt Programului Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (UNDP), Centrul de Asistenta pentru Organizatii Neguvernamentale (CENTRAS) si Ministerul Afacerilor Externe (MAE), care au ales 10 decembrie ca zi de lansare pentru ca miercuri se implinesc 60 de ani de la adoptarea Declaratiei Universale a Drepturilor Omului.

Citeste si:

Fondurile de care beneficiaza campania se ridica la 100.000 de dolari, cate 20.000 de dolari pentru fiecare oras, la care se adauga sumele de care dispun organizatiile neguvernamentale partenere.

La sfarsitul lunii februarie, MAE si UNDP vor face un sondaj de opinie, pentru a vedea, statistic, perceptia publica vizavi de campania "Pay it forward!".