Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a majorat, in ultimele zile de mandat ale lui Ludovic Orban la Ministerul Transporturilor, mai multe contracte privitoare la reparatia si modernizarea unor drumuri cu 34 de milioane de euro. 24 de milioane de euro au mers catre firmele Selina si Romstrade apartinand, in ordine, lui Beniamin Rus, membru PNL Bihor, cealalta lui Nelu Iordache, unul dintre apropiatii ministrului Ludovic Orban. Platile suplimentare au fost justificate prin nevoia unor lucrari mai ample decat cele prevazute initial, cand nu se stia ca traficul va creste exponential. Erorile de strategie si nepotrivirile din teren, dese in ultimul timp, permit firmelor sa castige licitatiile cu preturi mici, dupa care valorile contractelor sunt rotunjite in sus, rezultand profituri substantiale pentru constructori.

Contractul incheiat de CNADNR cu firma lui Beniamin Rus pentru repararea a 8,5 kilometri din centura Oradea este tipic. Ca si cum numarul de autovehicule din Romania ar fi urmat sa scada, cel mult sa ramana acelasi, studiul de fezabilitate pentru aceasta sosea nu a prevazut largirea acesteia la doua benzi pe sens, ci doar o reparatie a drumului existent. Trebuie precizat totusi ca studiile de fezabilitate au la baza si cercetari de trafic ce arata evolutia acestuia intr-un anumit orizont de timp. Licitatia pentru aceste lucrari a fost castigata de firma Selina cu 22 de milioane de lei, adica aproximativ sase milioane de euro. Norocul oradenilor a fost vizita ministrului Ludovic Orban, in primavara acestui an, pe centura. Vizionar, ministrul Orban si-a dat seama ca e nevoie de doua benzi pe sens si ca urmare a dispus largirea centurii. Desigur, lucrarile urmau sa fie facute de catre firma care deja le incepuse, anume Selina.