Fostii militari vor actiona, potrivit lui Oprescu, sub titulatura de "inspectori civici" si vor avea insigne speciale de identificare. Edilul-sef nu a precizat, insa, daca acestia vor lucra voluntar pentru primarie sau vor fi platiti pentru activitatea prestata in zilele de iarna.

Dispeceratul Integrat de Urgente, care functioneaza pe langa Administratia Strazilor, va avea un sistem electronic bazat pe un soft special de monitorizare si raportare a stadiului deszapezirilor. Altfel spus, edilii promit ca se va sti, in orice moment, unde trebuie actionat impotriva zapezii sau a poleiului.

Conform unei dispozitii a primarului general, vor avea prioritate la deszapezire arterele de urgenta 1, mai exact cele pe care circula vehiculele RATB si cele pe care se afla obiective sociale si de interes public.

Arterele de urgenta 2 sunt cele pe care sunt alte obiective sociale, neincluse la urgenta 1.

Dispozitia prevede ca se va actiona in special dupa incetarea fenomenelor meteorologice. In caz de ninsori abundente sau a caror durata depaseste 12 ore, utilajele de deszapezire vor actiona pe artere unde circula mijloacele RATB, fara a mai astepta incetarea fenomenelor meteo.

Citeste si:

Dupa incetarea ninsorii, in termen de doua ore trebuie degajata zapada din refugiile RATB, iar in timp de patru ore - zapada de pe arterele din urgenta

1. Dupa alte patru ore, trebuie curatate si arterele de urgenta
2. Dupa degajarea artereleor, zapada si gheata trebuie transportata in afara orasului, in termen de opt ore.

Firmele de deszapezire trebuie sa aiba 10 utilaje care sa actioneze la degajarea arterelor, atunci cand sunt solicitate, in cazuri de urgenta, de Salvare, SMURD, pompieri sau descarcerare.

In caz de polei, masurile de combatere a acestuia vor trebui aplicate in cel mult trei ore de la emiterea avertizarii meteo.