Cele noua state membre implicate in program sunt Germania, Franta, Spania, Belgia, Danemarca, Tarile de Jos, Polonia, Romania si Regatul Unit, se arata in comunicatul Comisiei Europene (CE).

Fiecare dintre cele 13 universitati, printre care doua din Romania, va primi finantare din partea UE in valoare de 50.000 de euro pe an, timp de trei ani, pentru a pregati si a organiza cursurile. In plus, UE va finanta 260 de burse de studiu, cu o valoare de pana la 3.000 de euro fiecare.

Universitatile sunt impartite in 3 grupe, in functie de diversele tematici propuse.

Grupa 1: marketing sau management, tehnologia orientata catre consumatori, consumul durabil, alimente si nutritie, studii privind consumatorii, dezvoltarea lantului de aprovizionare (Universitatea Tehnica din München - Germania, Universitatea din Aarhus - Danemarca, Universitatea din Wageningen - Tarile de Jos, Universitatea de Stiinte ale Vietii din Varsovia - Polonia).

Grupa 2: comportamentul consumatorilor, aspecte juridice, relatia dintre companii si consumatori (Universitatea Haute Alsace din Mulhouse - Franta, Institut Catholique des Hautes Etudes Commerciales – ICHEC din Bruxelles - Belgia, Academia de Studii Economice din Bucuresti - Romania, Universitatea de Economie Karol Adamiecki din Katowice - Polonia).

Citeste si:

Grupa 3: economie, marketing, drept si psihologie (Universitatea din Barcelona - Spania, Universitatea din Montpellier - Franta, Universitatea din Bologna - Italia, Universitatea de Vest din Timisoara - Romania si Universitatea Brunel - Regatul Unit).

Noile cursuri de master vor incepe in toamna anului 2009, iar studentii se pot inscrie la aceste cursuri direct la universitatea in cauza, ca la oricare alt program de studii.

Obiectivul este de a introduce o formare profesionala in politica de consum, pentru a putea aduce pe piata muncii profesionisti care sa se ocupe de aspectele privind consumatorii in companii, in institutiile responsabile de elaborarea politicilor si chiar in cadrul organizatiilor de consumatori.

Potrivit reprezentantilor de la Bruxelles, drepturile si bunastarea consumatorilor sunt tot mai importante, in special in climatul economic actual, in care posibilitatea de a face alegeri in cunostinta de cauza reprezinta un avantaj real in viata cotidiana a consumatorilor, iar marile companii, guvernele nationale si asociatiile consumatorilor sunt interesate sa recruteze experti calificati in acest domeniu.