Romania a obtinut 92 de puncte la capitolul “increderea consumatorilor”, ceea ce releva o stare generala mai buna decat media globala

Romanii sunt impasibili in fata crizei financiare cu care se confrunta restul lumii: mai mult de jumatate sunt convinsi ca nici macar nu traversam o perioada de recesiune, iar cei care recunosc totusi existenta unor tulburari economice spun ca acestea nu se pot prelungi pe mai mult de un an de zile.

Acestea sunt principalele concluzii ale celui mai recent studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen, axat pe perceptia consumatorilor din 52 de tari - inclusiv Romania - in fata crizei financiare globale.
De aici si atitudinea la cumparaturi. Contrar majoritatii tarilor analizate de Nielsen, doar 16% din consumatorii romani sunt dispusi sa cumpere produse alimentare mai ieftine. De altfel, suntem ultima tara din cele 52 de state analizate in care consumatorii ar fi dispusi sa cumpere alimente mai ieftine in caz de criza in portofel.

Prin comparatie, 70% din austrieci si 62% din nemti ar fi dispusi sa se orienteze in viitor catre magazinele de tip discounter. Cheltuielile cu alimentele, bauturile si produsele de larg consum ating circa 80% din bugetul destinat cumparaturilor al unei familii din Romania.

“Romanii se afla inca pe valul expansiunii economice din ultima vreme si, cel putin deocamdata, nu au simtit nevoia sa isi ajusteze stilul de viata sau nivelul de consum in vreun fel”,
sintetizeaza rezultatele studiului Emanuel Sanda, directorul general al Nielsen in Romania.

Citeste si:

Renuntam la haine

Intrebati la ce tip de investitii ar renunta totusi in caz de criza economica, unul din doi consumatori a declarat ca se gandeste sa-si reduca bugetul pentru haine noi si va mai amana modernizarea tehnologiei, precum si inlocuirea produselor casnice majore. Iar cand vine vorba de strans serios cureaua, 2 din 5 romani spun ca vor incerca sa economiseasca la facturile de gaz si electricitate.

Datele Nielsen sunt in acord cu asteptarile mai toturor retailerilor de electronice-electrocasnice si imbracaminte, care au declarat in ultimul timp ca se pot inregistra temperari ale consumului, insa nu semnificative.