Liviu Mihaiu a publicat, in 1999, in saptamanalul Academia Catavencu, un articol in care il acuza pe fostul redactor sef al ziarului Adevarul, Dumitru Tinu, ca ar fi acceptat un ceas de lux, la o conferinta de presa organizata de concernul Balli, interesat pe atunci de preluarea Sidex. Articolul a fost ilustrat cu o fotografie cu mana unui barbat purtand un ceas Bulgari.

Jurnalistul, care si-a bazat articolul pe declaratiile unor terte persoane, a aflat ulterior ca sursele sale nu participasera, de fapt, la conferinta de presa respectiva. In aceasta situatie, Academia Catavencu a publicat o rectificare.

Potrivit AFP, Dumitru Tinu a depus plangere, insa, Tribunalul Bucuresti l-a achitat pe Mihaiu, "pentru ca nu a existat unul dintre elementele constitutive ale calomniei, adica intentia". Curtea de Apel Bucuresti a decis, apoi, ca a fost afectata onoarea si credibilitatea fostului redactor-sef al ziarului Adevarul.

Citeste si:

Judecatorii de la Strasbourg au decis, marti, ca acuzarea nominala a unei persoane implica, pentru jurnalist, "obligatia de a furniza o baza factuala suficienta".

"Reluand declaratii atribuite unor persoane terte, ar fi trebuit sa dea dovada de mai multa rigoare", potrivit CEDO. Articolul respectiv depaseste limitele "dozei de exagerare" sau de "provocare" permisa in cadrul libertatii jurnalistice.

CEDO a decis ca nu a fost incalcat articolul 10 al Conventiei Europene a Drepturilor Omului, care se refera la libertatea de expresie. Totodata, instanta a aratat ca jurnalistul nu a beneficiat de un proces echitabil, ceea ce incalca articolul 6 al Conventiei, deoarece a fost condamnat in apel fara sa fie audiat.