"Firma Bechtel trebuie sa inteleaga ca, pentru orice ban primit, trebuie sa predea in final o portiune de autostrada. Si aceasta portiune de autostrada trebuie sa fie reprezentata nu numai de cantitati, ci si de calitate si de receptia ei facuta de consultantul de specialitate care este angajat de partea romana. Firma Scetauroute. Fara o certificare din partea lor ca lucrarile au fost executate conform proiectului si deci calitate nu vor primi bani in plus. (...) Anul acesta au primit sume mari, in avans conform contractului pentru care trebuie sa presteze, sa livreze. Ca sa fiu foarte clar. Nu este o problema de subfinantare. Am finantat destul. Ei nu sunt capabili sa isi respecte angajamentele pe care si le-au luat", a afirmat Tariceanu.

El a precizat ca aceste reguli sunt peste tot in lume, iar guvernul nu va face "o derogare speciala" pentru firma Bechtel, chiar daca este americana.

"Ma deranjeaza ca inclusiv cand am facut ultima data o vizita pe traseul autostrazii am stabilit niste obiective clare pe care vad ca intarzie sa si le indeplineasca", a mai spus Tariceanu.

Purtatorul de cuvant al companiei Bechtel, Bogdan Sgarcitu, a precizat,i n luna august, ca au fost construiti sase kilometri din autostrada Transilvania si estimeaza ca, pana la sfarsitul lunii septembrie, inceputul lunii octombrie, Bechtel ar putea finaliza un tronson de pana la zece kilometri, iar pana la sfarsitul anului - 20 de kilometri. Sgarcitu a declarat ca lucrarile realizate in aprilie, mai si iunie nu au fost achitate, desi au fost certificate, iar valoarea acestora se ridica la 67 de milioane de euro. Acesta a fost contrazis de premierul Tariceanu, care declarase ca lucrarile au fost decontate, cu precizarea ca plata se face dupa certificarea lucrarilor executate.