Primaria Bucuresti ia astazi, din nou, in dezbatere, proiectul pentru aducerea transportului dintre Bucuresti-Ilfov la nivel de transport in comun, si nu unul inter-judetean. Acest proiect trebuie pus la punct cat mai repede, deoarece Consiliul Judetean Ilfov a acumulat deja datorii la RATB, in valoare de 640 de miliarde de lei vechi.

Acesta poate fi considerat primul pas catre metropolizarea zonei in cauza. Traseul RATB se va intinde pe aproximativ 15 – 20 de km in jurul Bucurestiului, in judetul Ilfov.

Tarife discutabile

Nici primarul capitalei, Sorin Oprescu si nici presedintele Consiliului Judetean Ilfov, Cristache Radulescu, nu au putut oferi informatii cu privire la tarifele care vor fi puse pentru transportul RATB intre Bucuresti si Ilfov, insa au mentionat ca pensionarii vor beneficia de subventii.

"Discutam compozitia tarifului, pentru a fi convenabil pentru toata lumea", a declarat Oprescu.

Oprescu a mentionat de asemenea ca deocamdata nu se pot efectua curse la 50 de km, asa cum se propusese initial, ci distanta a fost restransa la circa 20 de km.

Datoriile se recupereaza...cu grija

In privinta datoriilor judetului Ilfov catre RATB, Sorin Orescu a declarat ca aceasta suma, de 640 miliarde de lei vechi, se vor recupera "cu grija, in mai multe transe si pe ideea de garantii amiabile, pentru a nu provoca un prejudiciu Bucurestiului".

Presedintele CJ Ilfov a decalarat ca desi acest proiect este foarte costisitor, acesta trebuie dus pana la capat pentru a preveni dezvoltarea haotica a zonei metropolitane.

"Datoriile pe care le are Ilfovul la Bucuresti si RATB se vor plati prin constituirea unor garantii care pe parcurs vor fi trasnsformate sau preluate de catre ‘metropola" , a incheiat Cristian Radulescu, presedintele CJ Ilfov.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.