La intrebarea "De ce vrei sa faci aceasta facultate?", cei mai multi dintre studentii intervievati au parut dezorientati si au formulat cu greutate un raspuns, ca si cand scoala ar fi o rutina, fara un scop precis, pe termen lung, comenteaza NewsIn.

Din randul celor care asociaza studiile cu aspiratiile lor profesionale, majoritatea "bobocilor" viseaza ca, dupa facultate, sa obtina un loc de munca platit foarte bine sau sa lucreze in strainatate, pe salarii sensibil mai mari decat cele din tara.

Tot la salarii mari se gandesc si cei care au intrat la facultate pentru a-si face relatii care sa-i ajute, ulterior, sa se angajeze. "In facultate cunosc oameni, imi fac relatii si e altceva sa te cunosti cu multa lume, sa te poata ajuta dupa ce termini. Altfel, e greu, daca nu imposibil, sa te angajezi si sa fii bine platit", spune o studenta din anul I la Comunicare si Relatii Publice.

Citeste si:

Pentru alti studenti de anul I, studiile superioare nu se leaga de niciun scop precis. "Eu lucrez deja si fac facultatea asa, ca sa fie...Nu cred insa ca-mi va ajuta la ceva diploma asta", crede un tanar care va studia la Design Interior.

Exista, insa, si "boboci" convinsi ca facultatea este un mijloc cat se poate de nimerit pentru distractie. Astfel, pentru un student la Drept, anii de facultate vor aduce numeroase prilejuri pentru "urcat pe munte, cu gasca", in timp ce o colega de-a lui asteapta de la anul I un lant de "distractii, baute si iar distractii".

Ceva mai temperati la capitolul optimism, studentii de anii II si III spera ca anul universitar 2008-2009 sa aduca rezolvarea unora dintre problemele cu care se confrunta la cursuri, la seminarii, dar si in afara lor. "Va fi cumplit daca iar vom avea un orar aberant, cu suprapuneri de ore si cu <<ferestre>> in care nu ai ce sa faci, pur si simplu se pierde vremea", se plang mai multi studenti de la Arhitectura, in vreme ce altii au reclamat calitatea indoielnica a predarii la unele cursuri, in care "profesorii nu fac decat ca citeasca din carti, iar noi scriem dupa dictare", precum si birocratia excesiva de la secretariatele facultatilor.