Andreea Raicu a serbat vineri Ziua Mondiala a Contraceptiei, alaturi de Societetatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala-SECS. Cu aceasta ocazie, vedeta a creat o linie speciala de tricouri Tssshirt, care transmite un mesaj clar adolescentilor, acela de a-si trai viata inainte ca aceasta sa se complice prin aparitia unei sarcini nedorite.

Incidenta sarcinilor la adolescente este un fenomen foarte ingrijorator in Romania unde anual, in jur de 29.000 de fete sub 19 ani, devin mame, in timp ce alte 17.000 din aceeasi categorie de varsta decid sa faca un avort, arata SECS.

Andreea Raicu sustine asemenea vedetelor din intreaga lume, lupta impotriva dramelor care pot avea loc din cauza faptului ca adolescentii nu stiu ce inseamna sa isi planifice viata sexuala si cum sa se protejeze de sarcinile nedorite. Cu aceasta ocazie speciala, tricourile Tssshirt vor fi disponibile pe pagina de web a campaniei, www.your-life.ro. Tricourile, cu un design modern, sunt inscriptionate cu mesaje care se adreseaza fetelor tinere: "I like surprises…that I plan" sau "I’m willing but not ready. YET".

Departe de a fi un pretext de a crea moda, problema contraceptiei este una foarte grava in lume, dar si in Romania, care necesita atentia intregii societati. In Romania s-au inregistrat 28.536 de nasteri la adolescente intre 15 si 19 ani, fapt ce plaseaza Romania pe locul 2 in Europa, conform unui raport al Uniunii Europene, dupa Marea Britanie, unde s-au inregistrat 50.160 de nasteri, ceea ce a dus la masuri guvernametale ferme, in aceasta tara.

“Cum ne uitam la o fata de nici 19 ani care are deja un copil? Alte aproape 18, 000 au avut un avort. Pe ele cum le privim? Sau cum facem sa le informam mai bine? Anul acesta, de Ziua Mondiala a Contraceptiei, vrem sa le atragem atentia tinerilor ca pot gasi raspunsuri despre viata sexual si contraceptia moderna in presa, pe internet, si mai ales in cabinetele medicale care le stau la dispozitie”, declara Borbala Koo, CEO al Societetatii de Educatie Contraceptiva si Sexuala.

Un alt punct important al discutiei il reprezinta si responsabilizarea barbatilor fata de problemele cu care se confrunta fetele in momentul in care afla ca au o sarcina nedorita, dar in acelasi timp incercarea de a-i determina sa fie constienti de faptul ca trebuie sa se implice la fel de tare in ceea ce priveste metodele cotraceptive pe care partenerele lor ar trebui sa le utilizeze.

Studiile arata faptul ca 95% dintre barbatii din Europa sprijina si accepta optiunea partenerei legata de contraceptie dar ca, din pacate doar 86% dintre ei stiu ce metoda contraceptiva foloseste partenera, dar nici parintii nu sunt suficient de responsabili cu privire la sanatatea fiicelor lor.

"Acum 2 luni am fost nevoita sa fac un avort...Nu as fi vrut, dar am 17 ani si nu am nici liceul terminat. M-a durut mult acolo la doctor, dar si mai multa durere este in suflet...Nici acum nu mi-am revenit complet. Un copil e un lucru sfant si rog toate fetele care raman insarcinate sa aiba puterea de a trece peste momentul de frica si sa dea nastere copilului, nu sa il ucida. Copilul este o comoara!!!", spune Florina, a carei poveste arata drama a mii de fete care traiesc astfel de experiente.

Pe plan internatonal, Ziua Mondiala a Contraceptiei este sustinuta anul acesta de vedeta Kelly Osborne care, impreuna cu o serie de organizatii neguvernamentale, face un apel la tineri sa ia decizii legate de contraceptie, in cunostinta de cauza.

Un mesaj la fel de modern, dar in acelasi timp responsabil, il transmite si filmul-comedie Juno, castigator al unui premiu Oscar pentru scenariul ce spune povestea unei adolescente care descopera efectele neplacute ale unei sarcini nedorite.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.