Potrivit aceleiasi anchete, Cristian Tudor Popescu se afla pe locul al doilea in topul modelelor jurnalistice pentru romani cu 20.4% din respondenti, iar Robert Turcescu pe locul al treilea, cu 20.1% din respondenti. Alti reprezentanti mass-media cu care romanii s-ar identifica sunt: Simona Patruleasa, Ion Cristoiu, Emil Hurezeanu si Liviu Mihaiu.

"Pentru a identifica profilul jurnalistului de calitate in viziunea romanilor, i-am provocat pe respondenti la un mic test de imaginatie si i-am intrebat cum se percep ei in raport cu cele mai cunoscute figuri din mass-media locale", a mai adaugat Laura Chilom.

Peste 40% dintre respondentii la poll-ul eJobs au declarat ca cea mai importanta calitate a unui bun jurnalist este obiectivitatea. Aceasta trasatura este valorizata mai mult de catre femei (56%), decat de barbati (43,9%). Obiectivitatea este urmata in ierarhia calitatilor unui om de presa de capacitatea analitica a acestuia, apreciata de 26,3% dintre respondentii la poll ca fiind a doua ca importanta cand vine vorba de portretul unui bun jurnalist. Talentul ocupa locul al treilea in topul trasaturilor apreciate la un om de presa, cu 15,3%.

Daca ar fi jurnalisti, 43,7% dintre romani ar vrea sa lucreze in televiziune, 29,7% in presa scrisa, 15,6% ar alege radioul si doar 10,9% ar vrea sa activeze ca jurnalist in mediul online. Potrivit chestionarului realizat de eJobs, televiziunea este o vedeta in randul romanilor. Aceasta categorie a mass-media este preferata in special de reprezentantele sexului frumos, femeile reprezentand peste 60% dintre respondentii care au declarat ca le-ar placea sa activeze in televiziune, daca ar fi jurnalisti.

"Meseria de jurnalist este fara indoiala profesia cu cel mai ridicat grad de influenta asupra societatii. Nu degeaba presa este considerata a patra putere in stat. Pornind de la acest fapt, ni s-a parut foarte util sa realizam aceasta ancheta si sa aflam cum percep romanii meseria de jurnalist, care considera ei ca sunt principalele calitati ale unui bun reprezentant al mass-media sau in ce zona a presei le-ar placea sa activeze, daca ar fi jurnalisti", a spus Laura Chilom, HR Consultant eJobs.

Citeste si:

Presa scrisa se afla pe locul al doilea in preferintele romanilor in ceea ce priveste potentialul loc de munca in domeniul mass-media, cu 29,7%, in timp ce radioul este preferat in proportie de 15,6%. Doar 10,9% dintre respondenti ar vrea sa activeze ca jurnalist in mediul online.

La poll-ul online au raspuns in mod voluntar aproape 9500 de persoane - reprezentanti ai populatiei active - dintre care 59,7% femei si 40,2%, barbati. Poll-ul face parte din initiativa eJobs de a cerceta periodic opiniile si perceptiile utilizatorilor sai cu privire la diferite tipuri de joburi.

Aceasta cercetare se inscrie intr-o serie de anchete despre diferite joburi, de interes in randul romanilor, pe care eJobs si-a propus sa le realizeze in spiritul care il caracterizeaza – eJobs este brandul care militeaza pentru relatii firesti, neintruzive si reciproc avantajoase intre angajati si angajatori.

eJobs.ro este site-ul numarul 1 in recrutarea online din Romania, cu o medie de 500.000 de vizitatori pe saptamana si cu o baza de date de peste un milion de CV-uri.

Initiator al pietei locale de resurse umane online si beneficiind de o expertiza de peste noua ani, din 1999, eJobs este lider incontestabil al industriei atat in tara, cat si la nivel regional. eJobs ocupa locul intai in topul site-urilor de profil din Europa de Est si este al patrulea site "non-English" din intreaga Europa si numarul 7 in lume.