Premierul Calin Popescu Tariceanu se gandeste sa-i faca un bine celui mai mare investitor in domeniul rezidential din vecinatatea Aeroportului Baneasa, Gabriel Popoviciu, inchizand aerodromul. „Cred ca acest aeroport (Baneasa - n.r.) poate deveni o problema pentru cetatenii din jurul lui“, a declarat joi Tariceanu. Cel mai de vaza cetatean din vecinatatea aeroportului este Gabriel Popoviciu. Acesta i-a inchiriat premierului anul trecut terenul pe care Tariceanu si-a construit showroom-ul ATS-Citroën.

Presa centrala relateaza ca inchirierea a fost confirmata atat de Bogdan Bucurescu, director general ATS, cat si de Ioan Alecu, rector al Universitatii de Agronomie, institutie asociata cu Popoviciu in proiectul Baneasa Rezidential.

Cartierul construit de Popoviciu cuprinde aproximativ 3.000 de locuinte de lux, iar zgomotul zecilor de aeronave care decoleaza si aterizeaza zilnic pe aeroport dauneaza confortului locuitorilor. In urma cu doi ani, consilierii de vanzari angajati la Baneasa Rezidential le spuneau cumparatorilor interesati de locuinte ca zgomotul aeronavelor nu va mai fi o problema deoarece „aeroportul va fi inchis in doi-trei ani“.
Nu este prima data cand Gabriel Popoviciu este avantajat pe bani publici. Conectarea cartierului de lux Baneasa Rezidential la reteaua de apa si canalizare a fost facuta, in urma cu doi ani, din fonduri nerambursabile europene obtinute prin programul PHARE.

Premierul a declarat joi ca i-a cerut lui Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, sa pregateasca masurile necesare pentru transformarea Aeroportului Baneasa, astfel incat acesta sa deserveasca compania Romaero si sa preia avioanele mici, urmand ca zborurile low-cost sa fie preluate de Aeroportul Otopeni. Specialisti in aviatie consultati de Cotidianul afirma ca aeroportul nu se va putea intretine doar pe seama aeronavelor mici, riscand falimentul, si ca, intr-o etapa ulterioara, singura consecinta logica va fi inchiderea acestuia, dupa care terenurile vor intra in circuitul imobiliar.

Citeste si:

„Aeroportul, in momentul de fata, dincolo de inconvenientele privind poluarea fonica, a devenit un real pericol pentru locuitorii din zona, pentru ca se afla in mijlocul orasului. Exista anumite reglementari de prudenta care fac ca aeroporturile sa fie amplasate in afara oraselor“, a declarat Tariceanu, potrivit NewsIn. Premierul a spus ca Aeroportul Otopeni are capacitatea de a prelua zborurile low-cost, care aterizeaza in prezent pe Aeroportul Baneasa. Capacitatea Aeroportului Otopeni, care are, intr-adevar, un plan de dezvoltare pe termen lung, este insa depasita, iar planurile de dezvoltare a acestuia deocamdata stau pe loc.

Seful Executivului a adaugat ca persoanele care sosesc cu zborurile low-cost si cele care le asteapta provoaca aglomerarea traficului rutier in zona, pentru ca isi parcheaza masinile pe DN1, in lipsa unor locuri de parcare amenajate. Intrebat daca Aeroportul Baneasa va fi inchis, premierul a afirmat ca autoritatile nu au aceasta intentie, dar a precizat ca este anormal sa existe un aeroport in mijlocul Capitalei. „Eu nu pot sa va spun acest lucru, nu exista in acest moment o intentie conturata, dar parerea mea este ca, tinand cont de dezvoltarea urbanistica a Bucurestiului, nu va mai putea supravietui un aeroport in oras. Aratati-mi si mie un oras in Europa unde exista un aeroport in mijloc. Nu exista!“, a spus Tariceanu.

Ceea ce nu a spus Tariceanu este ca multe dintre locuintele invecinate aeroportului au fost construite fara a avea autorizatiile necesare. Pentru ridicarea oricarui imobil in jurul aeroportului este necesar un aviz din partea acestuia, a Autoritatii Aeronautice Civile Romane si a Regiei Autonome pentru Dirijarea Traficului Aerian ROMATSA. „Avizele contin o prevedere potrivit careia aeroportul este exonerat fata de solicitantii avizului de orice raspundere referitoare la disconfortul rezultat din activitatea sa“, spune un oficial din aviatia civila, sub protectia anonimatului.

La acordarea autorizatiilor de construire primariile ar trebui sa tina seama de existenta avizului, dar aceasta deseori nu se intampla, spune Sorin Stoicescu, fost director al Directiei de aviatie civila din Ministerul Transporturilor. „Nu i-a pus nimeni sa-si faca acolo case, dar traim intr-o societate stramba in care infractorii sunt favorizati si nu sanctionati“, afirma fostul director.