"Astept ca numeroasele angajamente politice facute de autoritatile bulgare si romane pentru a garanta functionarea completa a numarului de urgenta 112 sa fie luate foarte serios. Termenul limita pentru ca numarul 112 sa fie complet operational a fost la 1 ianuarie 2007, asa ca decizia de azi (joi, 18 septembrie, n.r.) de a trimite ambele tari la Curtea Europeana de Justitie va fi executata imediat daca exista si cel mai mic dubiu privind respectarea in totalitate a legislatiei UE pana la sfarsitul anului", a declarat comisarul pentru comunicatii, Viviane Reding.
Cazurile Romaniei si Bulgariei sunt insa foarte diferite - daca in Bulgaria numarul de urgenta 112 nu este functional la nivelul intregii tari, in Romania problema este legata de identificarea apelantului atunci cand foloseste un telefon mobil.
Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI) a raportat ca faza de testare a demarat saptamana aceasta si ca primele teste sunt pozitive, angajandu-se ca, pana la 20 noiembrie, identificarea apelantilor care folosesc telefoane mobile sa fie functionala in toata tara.
Cu toate ca termenul-limita era 1 ianuarie 2007, autoritatile romane s-au mobilizat abia anul acesta pentru implementarea sistemului si organizarea de licitatii publice pentru softurile necesare.
Expertii CE se vor deplasa la Bucuresti in ultima saptamana a lunii octombrie pentru a evalua implementarea acestui sistem, verificand si cu operatorii de telefonie mobila informatiile furnizate de autoritatile romane.
Daca sistemul de localizare a apelurilor de pe telefoanele mobile va fi intr-adevar functional pana la 18 decembrie 2008, CE va inchide automat cazul, nemaifiind nevoie de o decizie in Colegiul Comisarilor in acest sens.
"Serviciul de urgenta 112 trebuie sa functioneze la parametrii Uniunii Europene. Planul a fost respectat in totalitate si va continua pana la sfarsitul lunii noiembrie, fiind intr-o etapa finala. Va asigur ca voi comunica cu toate partile implicate cu un singur scop, ca toti cetatenii care vor cere ajutorul, sa li se ofere asistenta prompt, pentru ca in 99%, aceste apeluri salveaza vieti. Aceasta solutie ne va ajuta sa eliminam si apelurile false, in numar de 33 de milioane, dintr-un total de 39 de milioane, cat s-au inregistrat anul trecut", declara in septembrie ministrul comunicatiilor si tenhologiei informatiei, Karoly Borbely.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Ce măsuri au luat cele mai importante zone turistice din Italia pentru a...
Sursa: wall-street.ro