Conform sursei citate, au fost avariate 42 de vagoane- din care 30 au deraiat- si 50 metri linie cale ferata. Trenul implicat in accident transporta calcar din cariera de la Bicaz la fabrica de ciment din Tasca.

"Carpatcement a numit o comisie tehnica de cercetare a cauzelor accidentului si stabilire a masurilor operative", a declarat managerul de comunicare din cadrul Carpatcement Holding, Bogdan Arnautu.

Acesta a confirmat precizarile prefectului de Neamt, potrivit carora trenul care a provocat accidentul a ramas fara frane si s-a ciocnit, in curtea fabricii de ciment din Tasca, cu un alt tren care stationa. In urma impactului, mecanicul de locomotiva a murit, in timp ce un lacatus mecanic, angajat al Carpatcement, a sarit din tren in timpul mersului, decesul venind in urma unor contuzii multiple.

Alte doua persoane, un ajutor de mecanic si un acar, au scapat nevatamati, dupa ce s-au retras in sala masinii a trenului si au fost protejati de motoarele existente in acel spatiu.

Citeste si:

Carpatcement Holding, o companie a HeidelbergCement Romania, a devenit proprietar pe activitatea de transport pe calea ferata uzinala in 2003, prestatorul actual de servicii fiind UNICOM Tranzit SA Bucuresti.

Conform intelegerii dintre cele doua parti, sustine Carpatcement, UNICOM Tranzit are sarcina realizarii reviziilor si reparatiilor materialului rulant, precum si sarcina de asigura circulatia trenurilor in conditii de siguranta.

In acest caz, echipe ale Inspectoratului Teritorial in Munca Neamt au deschis o ancheta, fiind ajutati si de un specialist in accidente feroviare de la ITM Iasi. Conform legii, Regionala CFR Insfrastructura Iasi nu se poate implica in stabilirea cauzelor incidentului, decat daca acest sprijin ii este solicitat, deoarece accidentul s-a produs pe o linie ferata privata.