"Peste 15.000 de macazuri dintr-un total de 16.056 sunt cu durata de functionare expirata sau sunt scadente la reparatii, 3.235 de poduri si podete au durata de viata expirata, iar 67 de tuneluri sunt scadente la reparatii, in conditiile in care, in acest an, s-a alocat refacerii infrastructurii feroviare doar 10% din necesarul de un miliard de lei", a declarat, joi, presedintele Federatiei Feroviare Miscare Comercial, Gheorghe Popa.

Liderul sindical sustine ca, din cauza subfinantarii infrastructurii, foarte multe curse de trenuri din Romania au intarzieri de aproape o ora, intrucat conductorii de tren sunt obligati sa reduca viteza pentru a nu pune in pericol siguranta calatorilor.

Cele mai mari riscuri pentru siguranta calatorilor le prezinta macazurile a caror durata de viata a expirat. Popa a atras atentia ca o asemenea defectiune a dus, in acest an, la producerea celui mai grav accident feroviar din ultimii 12 ani, care s-a soldat cu pierderea unei vieti omenesti.

"Salariatii CFR sunt hotarati sa inceteze lucrul in luna octombrie pentru ca nu mai sunt dispusi sa-si asume riscuri cauzate de lipsa de investitii. Din cauza lipsei de bani, zeci de statii CFR functioneaza in acest moment fara energie electrica si apa, nu exista grupuri sanitare, iar la iarna nu vom avea combustibili pentru incalzire, din cauza ca nu puteam face licitatii"
, a explicat presedintele Federatiei Feroviare Miscare Comercial.

Gheorghe Popa a adaugat ca greva generala din octombrie va fi primul conflict de munca din Romania in care salariatii nu solicita salarii mai mari, ci conditii mai bune de munca

Citeste si:

Liderii sindicali ii acuza pe reprezentantii Ministerului Transporturilor ca urmaresc intentionat falimentarea Companiei Nationale CFR SA si a SNTFC "CFR Calatori" pentru a-si favoriza propriile afaceri.

"Companiile private incaseaza foarte multi bani din inchirierea si administrarea cailor ferate. Firmele care detin trenurile private care circula in Romania castiga aproape 103,9 milioane lei compensatii pentru biletele calatorilor, in conditiile in care compensatiile biletelor pentru CFR Calatori se acorda cu mare intarziere. In acest moment exista peste 3.000 de kilometri de cale ferata inchiriata catre operatorii privati", a mai spus Popa.

Liderii sindicali ii solicita o intrevedere ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, pentru a discuta despre problemele cu care se confrunta angajatii CFR si ameninta ca in caz contrar vor declansa greva generala.