Potrivit cercetatorilor britanici, in cazul multor persoane de varsta medie sau de varsta a treia, care au mici leziuni pre-maligne, excesul de acid folic poate duce la cresterea leziunilor si la accelerarea dezvoltarii cancerului, deoarece cantitati mari din aceasta vitamina, in forma sa sintetica, ajuta celulele tumorii sa se reproduca mai usor.
Cercetatorii sustin ca, dupa ce a inceput fortificarea fainii cu fier si vitamine, in America de Nord, a crescut rata cazurilor de cancer intestinal.
Pana acum, se credea ca este imposibila supradoza de vitamina B, deoarece aceasta din urma este solubila si orice cantitate in exces este eliminata prin urina. Ultimele cercetari arata insa ca acidul folic impiedica mecanismele naturale ale corpului sa limiteze absorbtia acidului folic in intestine.
Majoritatea complexelor de vitamine contin si acid folic, dar acesta poate fi gasit si in cereale si margarina. Fortificarea fainii si a cerealelor duce, potrivit oamenilor de stiinta, la cresterea dozei zilnice de acid folic din dieta unei persoane.
Acidul folic creste riscul imbolnavirii de cancer
Acidul folic, forma sintetica a vitaminei B, creste riscul imbolnavirii de cancer intestinal, la san sau la prostata, potrivit unui studiu al cercetatorilor de la Universitatea Oxford, relateaza cotidianul Telegraph
Discutii asupra articolului "Acidul folic creste riscul imbolnavirii de cancer ":
Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, 9AM incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.
si retarzii de la noi din ministeru' sanatatii...
(3 comentarii, 300 vizualizari)
...propuneau fortifierea tuturor sortimentelor de paine cu fier si acid folic.
propaganda inpotriva sanatatii !
(2 comentarii, 200 vizualizari)
oarecum ........
(1 comentariu, 101 vizualizari)
