"Noi puteam circula in Ilfov pe baza unei ordonante care ne permitea sa operam dincolo de limita teritoriala a Capitalei. Cum ordonanta a fost abrogata, in prezent nu avem cadrul legal pentru a desfasura transport acolo", a precizat, pentru NewsIn, purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RABT). Acesta a mai spus ca pe respectivele trasee circula, in prezent, vehicule ale companiilor private care au castigat licitatiile pentru transportul de persoane in judetul Ilfov.

Circulatia autobuzelor RATB pe traseele preorasenesti din judetul Ilfov a fost sistata pe 1 iulie. Pe 8 iulie, dupa o intrevedere a premierului Calin Popescu Tariceanu cu primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, primul ministru a anuntat ca masinile RATB vor relua circulatia in Ilfov pe 1 septembrie. Tariceanu a spus atunci ca, in opinia sa, asigurarea transportului este importanta mai ales pentru ca rezolva problema fortei de munca.

Autobuzele Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) nu mai circula de la 1 iulie pe traseele preorasenesti din judetul Ilfov, deoarece consiliul judetean nu a platit subventiile pe care si le-a asumat in protocolul semnat in 2007 cu RATB.

Citeste si:

Un alt motiv invocat de RATB pentru intreruperea calatoriilor in Ilfov este acela ca transportatorii privati de pe traseele preorasenesti au castigat o licitatie, in februarie 2008, si prin urmare au dat in judecata RATB, pentru concurenta neloiala. In prezent, transportul este asigurat exclusiv de operatori privati autorizati.

Datoriile pe care Consiliului Judetean Ilfov le are fata de RATB vor fi platite esalonat, conform unui grafic stabilit de comun acord.

Datorita subventiilor, calatoria cu vehiculele RATB era mai ieftina decat cea cu operatorii particulari. Spre exemplu, un bilet pe ruta Bucuresti - Domnesti costa, la RATB, 1,5 lei, in timp ce tariful unei calatorii la o firma privata de maxi-taxi este de doi lei.