• Ce este colesterolul?

Sintetizand cat mai mult informatiile pentru a fi accesibile tuturor, putem afirma despre colesterol ca este o substanta grasa produsa de ficat sub anumiti stimuli (alimentari, metabolici, ereditari) ce are roluri deosebit de importante in organism, de la refacerea membranelor celulare (reparatii celulare, regenerari tisulare) pana la interrelationarea cu anumiti hormoni implicati in majoritatea functiilor noastre vitale. Moleculele de colesterol patrund in torentul sanguin pentru a-si exercita functiile, ca mai apoi sa fie necesar sa iasa din vasele sanguine prin peretii acestora. Atunci cand concentratia colesterolului in sange este mai mare decat ar trebui, aceste molecule grase se acumuleaza la nivelul peretilor vaselor sanguine (pe care nu mai reusesc sa le strabata), formand un fel de placi grase, numite placi de aterom, implicate in patologii precum ateroscleroza.

  • Detalii despre factorii ce determina cresterea colesterolului gasiti aici.

  • Topul alimentelor care scad colesterolul

  1. Cerealele. Este recomandat consumul in fiecare dimineata de cereale integrale, pe care le puteti manca fie cu lapte, fie cu iaurt. Consumul zilnic de cereale are de asemenea mult mai multe beneficii, nu doar in privinta colesterolului, spre exemplu: sunt energizante, stabilizeaza tranzitul intestinal si digestia, combat constipatia, au multe vitamine din complexul B etc.
  2. Soia. Consumul de soia sub diferite preparate aduce beneficii si in privinta concentratiei colesterolului in sange. Soia este renumita pentru numeroasele sale beneficii, insa trebuie sa atrag atentia asupra calitatii acesteia, se cunoaste faptul ca unele produse din soia modificate genetic isi pierd cu mult influentele benefice asupra sanatatii.

Click aici pentru a afla ce alte alimente contribuie la reducerea colesterolului.