"Proiectul va prinde foarte greu, acum pare nerealizabil", a recunoscut edilul sectorului 2.

Terenul si gara sunt proprietatea CFR S.A., care, dupa un demers de anul trecut al primariei, a raspuns ca nu poate renunta la teren, din cauza derularii unor contracte.

Primaria vrea terenul fara sa plateasca niciun ban sau, in cel mai rau caz, la un pret sub cel al pietei, care ajunge in zona la 1.000 de euro metrul patrat.

Potrivit edililor, daca nu va intra in proprietatea primariei, terenul risca sa ajunga in mana unor investitori imobiliari. Mai mult, Ontanu a afirmat ca, in cazul in care terenul va fi vandut de CFR unor investitori, Primaria sectorului 2 nu va aproba nicio constructie pe suprafata respectiva. Primarul spune ca terenul oricum va fi vandut de CFR, in maximum un an, pentru ca societatea are datorii mari si nu le poate plati decat vanzand o parte din activele pe care le are.

"Investitori imobiliari mari pandesc in zona. Am informatii ca, vizavi de gara, pe terenul fabricii de ulei Solaris, se intentioneaza dezvoltarea unei afaceri imobiliare", sustine edilul sectorului 2.

In privinta traficului pe calea ferata, primarul spune ca, dupa desfiintarea Garii de Est, trenurile vor pleca din Halta 23 August. "Pe de alta parte, proiectul nostru nu impiedica nici proiectul liniei ferate de centura, pe care a anuntat-o Ministerul Transporturilor", afirma Ontanu.

Citeste si:

Potrivit edililor, sectorul 2 are cea mai mare suprafata verde pe cap de locuitor - 20,1 metri patrati. Statisticile Ministerului Mediului il contrazic, insa, pe Ontanu si arata ca, in sectorul 2, ar fi doar 9,81 metri patrati de spatiu verde pentru fiecare locuitor, in timp ce, in sectorul 3 sunt 14,5 metri patrati, iar in sectorul 4 - mai mult de 12 metri patrati.

Parcurile sunt o preocupare constanta a administratiei locale din sectorul 2. Recent, Administratia Domeniului Public (ADP) Sector 2, aflata in subordinea primariei, a dat, fara licitatie, 6,35 milioane lei unor firme private, pentru lucrari de reabilitare si intretinere a parcurilor Icoanei, Plumbuita si Tei, potrivit site-ului sistemului electronic de achizitii publice.

Fiecare lucrare a fost atribuita dupa negocieri purtate de edili cu o singura firma, fara anunturi de participare la o eventuala licitatie sau selectie de oferte. Lipsa unor anunturi de participare este justificata prin "situatii de urgenta extrema", care nu sunt insa mentionate. Altfel spus, reabilitarea parcurilor a fost incadrata in categoria proiectelor de investitii cu prioritate imediata, pentru care nu ar mai fi nevoie de licitatie in vederea atribuirii contractelor.

Reabilitarea parcului Icoanei, care va fi facuta conform unui studiu de natura istorica, va costa 2,58 milioane lei, inclusiv TVA, iar pentru reabilitarea parcului Plumbuita se va plati suma de 3,62 milioane lei. O suma mai mica, 147.431,1 lei, va fi cheltuita pentru intretinerea zonei verzi din parcul Tei, lucrarile vizand o suprafata de circa 85.110 de metri patrati.

Pe de alta parte, lucratorii si utilajele Administratiei Domeniului Public Sector 2 au inceput, de curand, sa dezafecteze un parc situat in fata blocurilor de pe bulevardul Basarabia nr. 100. Bucurestenii s-au bucurat, astfel, doar cateva saptamani de parcul construit, ilegal, de primarie in zona bulevardului Basarabia, pentru ca edilii au fost obligati sa-l desfiinteze, somati de proprietarii de drept ai terenului, compania Rompetrol. Oamenii spun ca parcul a fost dat in folosinta in luna aprilie, adica inaintea campaniei electorale pentru alegerile locale, si era singurul de acest fel din zona. Terenul pe care a fost amenajat parcul are suprafata totala de 2.130 de metri patrati si este format din doua parcele, care apartin Rompetrol.