Falca a spus ca city manager-ul Aradului va coordona activitatea in Primarie, din punct de vedere al documentatiei care trebuie supusa aprobarilor.

„Zilnic, eu semnez sute de documente. Prin infiintarea postului de city manager, o parte dintre atributiile mele vor fi luate de acesta. Practic, acesta isi va pune semnatura pe aproximativ 90 la suta din documentele care trebuie aprobate“, a declarat Gheorghe Falca.

Primarul Aradului a mai spus ca a informat membrii noului Consiliu Local despre initiativa numirii unei persoane in functia de city manager, iar acestia au fost de acord cu propunerea lui. „In perioada urmatoare voi face public numele celui care va prelua functia de city manager. Nu este o persoana publica, dar este un profesionist“, a mentionat Falca.

Citeste si:

Conform Legii 286/2006, care permite primarului sa desemneze o persoana pentru acesta functie, un city manager este responsabil pentru controlul operatiunilor derulate de municipalitate si de implementarea masurilor adoptate de Consiliul Local.

City-managerul este subordonat Consiliului Local, de obicei in baza unui contract in care sunt evidentiate drepturile si obligatiile sale.

Printre atributiile unui city manager sunt incluse supravegherea zilnica a departamentelor primariei si a conducatorilor acestora, pregatirea proiectelor bugetelor anuale, acordarea de consultanta pertinenta in diferite probleme de interes pentru consiliu, intalnirea cu cetatenii sau grupuri organizate ale acestora pentru o mai buna intelegere a problemelor care ii preocupa, asigurarea normala si eficienta a dezvoltarii activitatilor realizate de municipalitate in baza unei intelegeri aprofundate a modului in care acestea se desfasoara.