Dupa ce actualul edil al Bucurestiului, Adriean Videanu, a promis zeci de proiecte care prevedeau parcari subterane, autostrazi si sosele de centura, planuri care au ramas, in marea lor majoritate, doar in stadiul de proiect, actualii candidati care au intrat in cursa pentru Capitala promit Bucurestiul port la Dunare, zeci de mii de locuri de parcare si autostrazi suspendate.

Orban mizeaza pe visul lui Ceausescu - Canalul Dunare - Bucuresti

Candidatul Partidului National-Liberal pentru Primaria Bucurestiului, Ludovic Orban, este unul dintre aspirantii la aceasta functie cu cele mai indraznete proiecte. Orban vrea sa finalizeze Canalul Dunare -Bucuresti, astfel incat, in cinci ani, Capitala sa aiba doua porturi. "Potrivit acestui proiect, Capitala va avea in maximum cinci ani doua porturi, situate in estul si sudul Capitalei, respectiv in localitatile Glina si 1 Decembrie. Va pot spune ca acest proiect starneste mult interes din partea unor companii serioase, care si-au exprimat dorinta de a participa la investitia de finalizare a canalului de navigatie, ceea ce inseamna ca lucrarile vor demara foarte repede", se arata pe site-ul oficial de campanie al candidatului liberal.

Conform lui Orban, realizarea acestui proiect necesita o investitie de circa 450 de milioane de euro si va fi pus in aplicare prin amenajarea complexa a cursurilor inferioare ale raurilor Arges si Dambovita, si va conecta Bucurestiul cu toate metropolele europene de pe coridorul pan-european 7, Rin - Dunare.
Orban mai promite, de asemenea, construirea a doua centuri, cu "profil de autostrada" in sudul si nordul Capitalei, largirea la patru benzi a liniei de centura si autostrada Bucuresti - Ploiesti. Liberalul mai promite si un aeroport in sudul Bucurestiului si constructia unei noi magistrale de metrou Drumul Taberei - Pantelimon.

Blaga: 100.000 de locuri de parcare, 200.000 de platani

Candidatul Partidului Democrat-Liberal, care a declarat ca va continua proiectele demarate de Adriean Videanu, actualul primar al Capitalei, vrea 100.000 de locuri de parcare, semafoare inteligente si " 200.000 de platani, mai ales pe marginea strazilor".

"Masinile parcate pe marginea drumului incurca circulatia si ingreuneaza traficul. Dar, ca sa rezolvam problema, ne trebuie locuri de parcare. Primul pas va fi negocierea cu primarii de sectoare a extinderii bunelor practici care au permis infiintarea a 95.000 de locuri de parcare in Sectorul 3. In plus, Primaria Generala va infiinta inca 100.000 de noi locuri de parcare pe arterele principale si in parkinguri subterane, in cele mai aglomerate zone ale orasului. Afla ce trebuie sa facem", se arata pe site-ul oficial de campanie al acestuia.

Blaga mai promite, de asemenea, transport public de "calitate, sigur si ieftin", extinderea accesului locuitorilor la alimentarea cu apa si cresterea numarului de statii si construirea de noi linii de metrou.

Diaconescu promite 35 de km de linii de metrou

Citeste si:

Candidatul Partidului Social -Democrat pentru Primaria Capitalei, Cristian Diaconescu, promite sa demareze un proiect de transport in comun de suprafata denumit "LINIA VERDE", care va fi deservit de un metrou de suprafata pe o linie circulara in jurul Bucurestiului si care va permite deplasarea calatorilor intre diferite zone ale orasului fara a traversa direct Capitala. Diaconescu mai vrea, de asemenea, ca pana in 2012 lungimea traseelor de tramvai si troleibuz sa fie suplimentata cu aproximativ 30% si se preconizeaza construirea a 35 km de linie dubla de metrou.

Candidatul social-democrat mai promite, totodata, si dotarea tuturor mijloacelor de transport public cu sisteme de aer conditionat cald si rece, sisteme de avertizare acustice si luminoase privind stationarea si plecarea din statii si cu sisteme de imbarcare pentru persoanele cu dizabilitati fizice.

"In cadrul Strategiei Integrate privind Dezvoltarea Durabila a Municipiului Bucuresti va fi cuprinsa si Strategia de dezvoltare unificata a sistemului de transport public, avand ca prioritati extinderea metroului catre cartierele deosebit de populate (Drumul Taberei, Colentina, Pantelimon, s.a.)", se arata pe site-ul oficial al acestuia.

Diaconescu mai vrea si un sistem de protectie sociala, ordine si siguranta publica, si o Strategie in domeniul culturii si turismului in Bucuresti care va avea in vedere consolidarea si dezvoltarea calitativa a actului cultural.

Oprescu vrea autostrazi suspendate si un nou Spital Municipal

Candidatul independent Sorin Oprescu doreste construirea unor autostrazi suspendate si a unui nou "Spital Municipal".
Acesta mai doreste, de asemenea, "dezvoltarea, in parteneriat cu primariile de sector, a unui plan de construire de locuinte sociale in functie de nevoile reale ale populatiei" si 60 de terenuri de sport multifunctionale si locuri de joaca pentru copii in cartierele bucurestene. Oprescu mai vrea, de asemenea, accesul gratuit pentru cetatenii seniori ai Bucurestiului la spectacolele de teatru si film si infiintarea in spatiul public a unor puncte de acces rapid la Internet prin tehnologie wireless.

Master-planul lui Videanu

Aceste proiecte vin in conditiile in care actualul edil al Capitalei, Adriean Videanu, promitea in 2005 un "inel verde" in jurul Capitalei lat de 2 km prin plantarea de copaci in zonele limitrofe, fluidizarea traficului prin semafoare inteligente si parcari subterane. Dar in conditiile in care in ultimii ani nu s-a construit nici macar o statie de metrou, Videanu va lasa mostenire urmasului sau la postul de primar al Capitalei un master-plan care a fost aprobat de Consiliul General luna trecuta. Acest proiect prevede, printre altele, si construirea a zeci de parcaje subterane si linii de metrou.