Demnitarul a sustinut, intr-o conferinta de presa, ca “exista insa doua blocaje temporare” pe tronsonul Bucuresti - Ploiesti, din cauza unor “probleme birocratice, dar legale”. El a explicat ca pentru taierea unei portiuni din padurea Sudlac, situl “Natura 2004”, trebuie obtinut acordul de mediu.

Un al doilea obstacol, care “nu tine de asemenea de constructori sau de buget”, a precizat Orban, il constituie faptul ca in comunele Stefanesti si Moara Vlasiei “nu se pot obtine, deocamdata, autorizatii pentru lucrari deoarece autoritatile locale nu au trecut in planul urbanistic realizarea autostrazii”. Tocmai pentru a facilita derularea lucrarilor, “incetinite, de multe ori, si din cauza actualei legislatii privind exproprierile, care prevede trecerea la activitatea de constructii numai dupa ce s-a facut plata catre proprietari”, ministrul Orban afirma ca are in intentie “promovarea unei legi menite sa simplifice procedurile pentru obiectivele de anvergura nationala”.

Conform legislatiei actuale, trebuie depasite trei importante obstacole “ce pot trena derularea proiectelor si mai bine de un an”, a spus Ludovic Orban, nominalizand exproprierile, avizele si acordurile de mediu si descarcarea arheologica. Ministrul Transporturilor crede ca “mai normal si eficient” ar fi ca amplasamentul sa fie dat constructorilor inainte de a se face plata catre proprietari, iar litigiile sa fie rezolvate in justitie.