Partidul Democrat Liberal va sesiza saptamana aceasta atat Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, cat si Directia Anticoruptie in legatura cu costurile "colosale" ale autostrazii Brasov-Bors, cunoscuta drept autostrada Bechtel dupa numele constructorului american. PDL acuza Compania Nationala de Autostrazi ca ar fi aprobat "ilegal" majorarea nejustificata a notelor de plata, lucru care ar reiesi dintr-un raport al consultantului francez.

Toate acuzatiile PDL se bazeaza pe raportul consultantului Scetauroute din care ar reiesi, intre altele, ca Bechtel ar fi modificat repetat proiectul fara aprobarea Companiei de Autostrazi, majorand de fiecare data costurile, uneori pentru a ascunde unele greseli.

Rezultatul: o supraevaluare a proiectului care va ajunge sa coste enorm statul roman, sustine vicepresedintele PDL, Radu Berceanu.

“E vorba de sume solosale, vorbim de miliarde de euro. Am mai spus ca, in loc de 2,3 miliarde de euro, autostrada va costa 5,4 miliarde de euro."

Citeste si:

"Dar aprecierea pe care v-am prezentat-o mai demult, cum ca aceasta autostrada va costa peste 7 miliarde de euro, este cat se poate de paluzibila, deci vom cheltui cu cel putin 5 miliarde de euro mai mult”, a acuzat senatorul PDL.

Conctractul cu Bechtel pentru constructia a 415 de kilometri de autostrada intre Brasov si Bors a fost incheiat de fosta guvernare PSD in 2003.

La acea data se estima ca lucrarile vor costa 2,3 miliarde de euro. PDL acuza ca acest pret tinta fixat in contractul initial ar fi fost eliminat "ilegal" de conducerea CNADR, astfel incat Bechtel sa poata revendica orice suma doreste la finalul lucrarilor.