Formatiunile politice au adus peste trei milioane si jumatate de euro pe piata presei scrise pentru a-si promova eurocandidatii. Comparativ, in anul electoral 2004, valoarea bruta (tarife-lista) a publicitatii politice a fost de 11 milioane de euro, fiind de asteptat ca la urmatoarele alegeri generale aceasta cifra sa fie depasita.

Daca la ultimele alegeri generale, fosta Uniune PSD+PUR a investit 2,7 milioane de euro, in campania pentru PE, PNL a fost principalul partid care a virat bani in conturile ziarelor si revistelor - peste 1,5 milioane de euro. Formatiunile politice au cautat sa-si promoveze candidatii atat la nivel central, cat si in provincie, sumele folosite in acest scop fiind relativ echilibrate fata de alti ani: aproape doua milioane de euro au luat calea presei bucurestene, in timp ce restul a fost cheltuit pe contracte de publicitate electorala la nivelul presei regionale.

Comparati cu cele 378 milioane de euro, venituri brute cumulate de ziare si reviste din advertising in anul 2007, banii obtinuti din publicitatea electorala pentru europarlamentare nu reprezinta nici macar un procent din total. De altfel, toate aceste investitii publicitare facute de catre partide trebuie luate cu o rezerva: sunt bugete calculate pe baza tarifelor-lista si nu iau in considerare discounturile considerabile sau gratuitatile acordate de ziare.