De ieri, partidele politice au dat startul campaniei pentru alegerile europarlamentare.

Testul pentru PE ar fi prima confuntare a partidelor cu electoratul dupa 2004, rezultatul acestora putand duce la o reconfigurare a scenei politice. PLD si PD intrevad deja un scor slab pentru PNL si UDMR si pregatesc o motiune de cenzura, sperand ca sub impulsul euroscrutinului sa dea jos mai repede Guvernul Tariceanu II. Social-democratii intra sub auspicii proaste in eurocampanie, fiind demoralizati din start de discursul lui Basescu tinut la lansarea eurocandidatilor sai. Incurajati par doar democratii, care vor beneficia si de avantajul sprijinului politic al mult prea implicatului presedinte, intrat si el in campanie sub pretextul promovarii votului uninominal.

Spre deosebire de alte campanii, partidele nu s-au grabit sa impanzeasca orasele cu fluturasi sau afise electorale si nici nu si-au impartit spatiile publicitare pentru a monta posterele propriilor candidati. Deocamdata, in bataia mediatica se fac vazuti mai mult liderii de partide, care par ca se antreneaza doar prin discursuri populiste ce tin de teme ale agendei interne, si mai putin de chestiuni e
uropene. Iar implicarea presedintelui Basescu in campania pentru referendum va da un impuls clasei politice tocmai sa atace cu precadere teme interne si sa plaseze in plan secund lupta pentru Europa. Din prima zi a campaniei PD a contestat la Curtea Constitutionala Ordonanta privind euroalegerile pe motiv ca nu este contrasemnata de ministrii de resort si ca restrange dreptul de a fi ales.

Sloganuri cu Romania si Europa

Sloganurile electorale ale partidelor nu sunt nici ele facute sa convinga alegatorii de ce trebuie sa voteze un partid, si nu altul, majoritatea lozincilor fiind destul de seci si asemanatoare intre ele prin alaturarea Romaniei si a Europei, in aceeasi formula. PSD merge pe sloganul „Pentru o Romanie mai puternica si echitabila“, formula fiind promovata de reformatorul Geoana dupa modelul sloganurilor lui Nastase. PD si-a ales ca motto al campaniei „Populari in Europa, democrati in Romania“, liberalii vor sa-si cucereasca voturile electoratului cu indemnul „EU promovez Romania“. PRM intra in cursa „Cu Romania Mare intr-o Europa Unita“. UDMR promoveaza un dublu mesaj electoral si propune pentru romani indemnul „Impreuna pentru Europa“, iar etnicilor maghiari le promite „Noua descalecare“. PNG-CD merge cu credinta „In slujba Crucii si a Europei“. Liberal-democratii sunt singurii care-si promoveaza presedintele in sloganul electoral, Stolojan fiind cap de lista si pentru PE. Conservatorii nu si-au batut capul sa gaseasca vreo lozinca speciala pentru euro-campanie si merg pe sloganul deja cunoscut „Afirma-te, romane“.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.