A inceput sau nu campania electorala? Guvernul, care printre alte calitati o are si pe aceea ca este condus de seful liberalilor, spune ca ea va debuta abia la 25 octombrie.

Dar PNL, partid zburdalnic si neascultator, ignora indicatiile sefului propriu si se grabeste „sa sparga piata” inainte de termen, cu un ziar de campanie, intitulat... cum altfel?... euro PNL. Ziar care, prezinta in avanpremiera si cateva afise electorale, de marca liberala. Intr-unul, amplasat sus, pe prima pagina, sa fie mai la vedere, il putem admira pe premier, relaxat, asezat comod pe-o banca, la un mic taifas cu doi reprezentanti ai mediului rural, aflati la varsta a treia. Idilica scena se petrece undeva, pe-o ulita a Romaniei, iar cei doi, un el si o ea, zambesc cu toata gura, la unison cu Tariceanu. Nici nu e de mirare ca sunt asa de veseli, caci vestea buna pe care le-o da premierul este ca „Guvernul a decis cea mai mare crestere a pensiilor de dupa 1989”. Ni se mai spune in afis, cu un umor destul de cinic, ca aceasta crestere fara precedent este... ”o sansa in plus pentru parintii nostri”. Care parinti, se vede ca sunt (sau asa ar trebui sa fie) teribil de recunoscatori celui din fotografie. Si cotei unice de asemeni, ni se explica, care ar fi si principala ”vinovata” de aceasta crestere. Insa niciun cuvant despre vreo lege in Parlament, proiecte legislative, hotarari de Guvern, social-democrate, uitate prin sertare ministeriale, initiative (sac, Geoana!)... Amnezie!

Omniprezentul Tariceanu

Si dupa ce si-a insusit cu nonsalanta (liberala?!) legea pensiilor si a trecut-o exclusiv in propria-i ograda, premierul isi insuseste si rolul de „cap de afis„ la europarlamentare.

Sub un titlu edificator/explicativ - Cea mai buna reprezentativa a Romaniei la PE - il gasim tot pe... Tariceanu, de data asta ceva mai rigid, in mijlocul echipei de candidati PNL la europarlamentare. Sa vrea premierul sa prinda un loc mai in fata la Bruxelles, acum ca tot e vorba ca pica Executivul? Cam neclar mesajul...

Un alt afis, ceva mai mic, in josul paginii, ne informeaza ca liberalii promoveaza oamenii, produsele si valorile Romaniei. Nu stim exact cum stau liberalii la partea cu produsele si valorile (sa fie o aluzie subtila la plicul si caltabosul lui Remes?), dar in mod cert, cu „promovarea oamenilor”... de Cabinet, stau bine. Caci dintre cei sase candidati prezentati ceva mai amplu, trei sunt consilieri. Ai cui, nu e greu de ghicit. Doi ai premierului (Stejarel Olaru si Iulia Huiu), iar cel de-al treilea (Csibi Magor Imre) al presedintelui Camerei Deputatilor, nimeni altul, decat finul premierului, Bogdan Olteanu.

Din ziarul liberalilor mai aflam ca ar trebui sa le fim vesnic recunoscatori si pentru aderarea la UE (sac Guvernului Nastase si pedistilor!) si ca, in conformitate cu ce ni s-a promis, o ducem tot mai bine... (asta, apropo de valul de scumpiri anuntate?).

Despre cresterea veniturilor ni se spune ca ar fi datorata... libertatii liberale de a decide (o fi vorba despre acei profesori care au decis sa mature si sa stearga praful prin Italia?) si ca, in general, mai peste tot si-n toate, curge numai lapte si miere liberala, ma rog, dupa caz, sezon si regiune, la unii mai pica si cu purcelusi si palinca. Putem fi insa linistiti in privinta palincii, caci, ne informeaza ziarul, ”tuica, palinca si horinca sunt marci recunoscute de UE” pe motiv de promovare liberala. Urmeaza “brandul Remes”?


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.